JEAN PAUL GAULTIER’DE YENİ BİR DÖNEM BAŞLIYOR

Gizemli "Son" paylaşımının ardından Jean Paul Gaultier'den haber geldi. 6 yılın ardından JPG, hazır giyime geri dönüyor.

Geçtiğimiz günlerde Jean Paul Gaultier sosyal medya hesapları kafalarımızı karıştırmıştı. JPG Instagram profil resmi kaybolmuş ve biyografi açıklaması "Bir devrin sonu" olarak değişmişti. Markadan gelen tek açıklama ise aynı gün paylaşılan "Son" yazan bir gönderiydi. Twitter hesabında da durum aynıydı. Bu da durumu daha gizemli bir hale getirmişti. Ama bu tam olarak neyin sonuydu? Markanın 2,8 milyon hayranı, yorum bölümünde panikle bir araya gelerek ve kafalarını kaşıyarak kalmıştı. Bir hayranın 500'den fazla beğeni toplayan bir yorumu herkesin iç sesi olmuştu; "Umarım bu bir tür kampanyadır ve hiçbir şekilde JPG'nin sonu değildir".

Bunun Jean Paul Gaultier için hem kişisel hem de marka olarak, kalıcı bir son anlamına gelmesi pek olası değildi. Markanın tasarımları Kim Kardashian, Cardi B, Kendall Jenner ve Miley Cyrus tarafından sevilen bir klasik haline geldi;  bu da dünya çapında satış platformlarında iyi bir satışa neden oluyordu. Kokuları ise en çok satanların arasındaydı; özellikle de ikonik Le Male ve Classique parfümü.

Ancak geçen yıl Jean Paul Gaultier markasında bazı sismik değişiklikler yaşanmış olması da kafaları karıştırmıyor değildi. İlk olarak, 2020 İlkbahar Moda Haftası’nda JPG'nin son defilesi yapıldı. Etkinlik, Christian Louboutin, Carla Bruni-Sarkozy, Coco Rocha, Dita Von Teese, Boy George ve Irina Shayk gibi yıldızlar ve ilham perileriyle dolup taşmıştı. Şov, geçen yılın en sevilen ve viral moda anlarından biriydi. Gigi Hadid’in ikonik JPG denizci şapkasındaki podyum görünümü her yerde yankı uyandırmıştı.

Gaultier emekli olmasının ardından, aynı adı taşıyan markanın her sezon bir dizi konuk tasarımcıyla couture yaratmaya devam edeceğini duyurmuştu. İlki, Temmuz 2020 Couture sezonu için Sacai’den Chitose Abe olacaktı. Bu koleksiyon Covid nedeniyle birkaç kez yeniden planlandı, ancak bu yaz koleksiyonun gösterileceği resmi olarak onaylanmıştı. Yapılan paylaşım, markanın sürekli olarak farklı ve yeni bir tasarımcıyla yeni bir döneme girmesine işaret eden güçlü bir olasılık olarak görülüyordu.

Yapılan paylaşımın “Bir son mu, yeni bir başlangıç mı?” olduğu düşünceleriyle ortada kalmıştık. Bizce Jean Paul Gaultier'in mirasına asla kalıcı bir son yapılamazdı.

VE HABER GELDİ!
JEAN PAUL GAULTIER, 6 YILIN ARDINDAN HAZIR GİYİME GERİ DÖNÜYOR.


Jean Paul Gaultier, yine sosyal medyadan yaptığı paylaşımla içimize su serpti. Marka, 6 yıl sonra yaratıcı ekipler ve dijitale öncelik veren bir iş modeli ile hazır giyime geri döndüğünü müjdeledi.

Jean Paul Gaultier, emekli olduktan sonra her sezon farklı konuk tasarımcılar ile işbirliği yapacağını duyurmuştu. Ve şimdi, bu yeni stratejinin bu sezon geri dönüş yapan hazır giyim koleksiyonları için de geçerli olacağını bildirdi. Jean Paul Gaultier, 6 yıl önce Haute Couture'a odaklanmak için hazır giyim yapmayı bırakmıştı. Ancak bu yeni strateji, markanın her yıl konuk işbirlikçiler ve kurum içi tarafından tasarlanacak birkaç hazır giyim koleksiyonu yayınlamasına olanak tanıyacak.

WWD'ye göre JPG, hazır giyimi dijital öncelikli bir strateji ile tanıtıyor. Markanın satışa sunulacak yeni koleksiyonu, bu cuma günü gösterime çıkıyor. Gaultier artık kıyafetleri tasarlamaktan doğrudan sorumlu olmasa da, sözleşmeli olduğu şirkete hala yoğun bir şekilde bağlı. Özellikle de konuk tasarımcıların seçilmesi söz konusu olduğunda dâhil oluyor. Jean Paul Gaultier'in Genel Müdürü Antoine Gagey, WWD'ye verdiği söyleşide, "Hala markanın farklı yönleri üzerinde bizimle çalışıyor, ancak artık koleksiyonu tasarlama rolünü oynamak istemiyordu. Hâlâ bize yardım ediyor, bize yön veriyor" dedi.

Jean Paul Gaultier'in bu model altındaki ilk hazır giyim koleksiyonu “Les Marins” 28 Mayıs Cuma günü satışa çıkacak.

Heyecanla saatlerimizi kuruyoruz ve merakla bekliyoruz.