KARL LAGERFELD, Z KUŞAĞINA ODAKLANAN YENİ BİR MARKA KURDU

"Karl Lagerfeld Jeans", bireyselliği ve kendini ifade etmeyi kutluyor.

Buse Saray BUSE SARAY 09 Aralık 2022
KARL LAGERFELD, Z KUŞAĞINA ODAKLANAN YENİ BİR MARKA KURDU

Karl Lagerfeld, Z Kuşağını göz önünde bulundurarak 2023 baharı için tamamen yeni bir marka kurdu. Yeni marka Karl Lagerfeld Jeans, kendi kurallarını koymaya, daha iyi bir geleceğin parçası olmaya ve kendilerine özgü bir tarz yaratmaya kararlı yeni nesle odaklanıyor.



İlkbahar 2023 koleksiyonuyla Karl Lagerfeld Jeans, markanın "daha sürdürülebilir kumaşlar ve üretim tekniklerinden" yapıldığını bildirdiği stillerle bireyselliği ve kendini ifade etmeyi kutlamayı hedefliyor. Koleksiyon, evin tasarım direktörü Hun Kim tarafından denetlenen özel bir yeni tasarım ve ürün ekibi tarafından tasarlanıyor.

Bol kalıplar, cesur renkler ve cinsiyet tanımına akıcı bir yaklaşımla övünen ilk ürünler, karl.com ve Zalando'da satışa sunuldu. Diğer önemli dijital lansman ortakları arasında About You, Answear ve Farfetch bulunuyor.

Moda evi, ana işinin bir parçası olarak uzun süredir denim satıyor ve toplam koleksiyon boyutunun yaklaşık yüzde 10'unu oluşturuyor. Markanın CEO'su Pier Paolo Righi, "Karl Lagerfeld Jeans hattının ileride ana hattımıza benzer büyüklükte bir iş üretebileceğine inanıyoruz. Buna göre kaynak ayıracağız ve bu fırsatı göz önünde bulundurarak hedef kitlemizle bağlantı kuracağız" dedi.

Fiyatlar ana seri denimden daha düşük olacakken, Righi, "Karl Lagerfeld Jeans bir koleksiyon değil; yeni logosu, marka kodları ve kimliğiyle kendi markası" dedi.




Yöneticiye göre, stillerin birçoğu Z kuşağı kısıtlayıcı etiketleri bıraktığı ve akışkanlığı her zamankinden daha fazla kucakladığı için cinsiyetten bağımsız olarak kabul edilse de, ayrı erkek ve kadın koleksiyonları olacak.

"Zekâsını, oyunculuğunu ve tarzını benimseyerek Karl'ın mirasını sürdürüyoruz; onu sadece genç nesle bağlıyoruz." Markanın merhum kurucusu, 2000'li yılların başında kot pantolonu üniformasının bir parçası olarak gönülden benimsedi. Siyah kotu tercih ediyordu ve sık sık imza markasına ait kot pantolonlar giyiyordu.

Proje, merhum kurucunun, 2011 yılında "masstige" veya uygun fiyatlı lüks kategorisinde, dijital odaklı bir marka olarak yeniden yapılandırılan vizyonuna uyuyor.




Markaya göre kampanyalar, kullanıcı tarafından oluşturulan içerik, sosyal medya aktivasyonları ve etkileyici girişimlerini kapsayan, dijital bir nesle odaklanacak. Marka, "TikTok'a çok güçlü bir şekilde odaklanmayı" planlıyor ancak Instagram da önemli bir platform olmaya devam edecek.




Moda açısından, Karl Lagerfeld Jeans, bir dizi kot ceket, spor giyim öğelerinin yanı sıra kotta dar, düz paça ve rahat kesimler sunuyor. Crop üstler, kapüşonlular ve bomber ceketler serinin genç ruhunu yansıtırken renk bloklu jarse, gradyan yıkamalar ve efektli kotlar görsel bir etki katıyor.



Bir de yeşil unsur var: Şirketin çevreci hedefleri doğrultusunda koleksiyondaki pek çok ürün, plastik pet şişeler ve giysiler gibi tüketim sonrası ve sanayi sonrası malzemelerden oluşturulan organik pamuk ve geri dönüştürülmüş polyesterden üretiliyor. En az yüzde 50 oranında sürdürülebilir malzeme içeren ürünler, "Karl Cares" etiketi taşıyor. Şirket, denimin geleneksel denim üretimine göre daha az su ve enerji kullanan tekniklerle bitirildiğini kaydetti.



SON HABERLER

Dergide Bu Ay

ELLE Türkiye 25 yaşında!

Mayıs sayımızda ELLE dergisi global kodlarıyla bir araya getirdiğimiz kendi alanlarında çok başarılı tam 8 isim ve 8 marka var.

BU SAYIDA NELER VAR?

E-Bülten Aboneliği

E-bültenimize şimdi abone olun,
magazin dünyasındaki tüm gelişmelerden anında haberiniz olsun.