KARŞINIZDA YENİ İKONİK “TIFFANY&CO. SARISI”

1 Nisan şakası gerçek oldu. Tiffany & Co., viral olan "Sarı" şakasını pop-up mağaza konseptinin yeni temasına çevirdi.

1 Nisan gününe geri gidelim… Hatırlarsanız Tiffany&Co sosyal medyada yaptığı paylaşımla bizi şaşırtmıştı; ikonik Tiffany mavisinin yerini parlak bir sarının aldığını bildiren bir fotoğraf paylaştı. Marka, ertesi gün bunun elbette bir şaka olduğunu belirtti ve Tiffany mavisi ertesi gün geri döndü. Ancak 1 Nisan şakasının başarısı devam etti ve internette bir virale dönüştü.


Anlaşılan 1 Nisan Şakası, markayı sarı renk ile göreceğimiz ilk ve son gün değildi. Geçtiğimiz hafta sonu, Tiffany & Co Beverly Hills mağazasında sarı renk temalı bir etkinlik gerçekleştirdi ve "Tiffany Sarısı" ile donatılmış pop-up mağazasının fotoğraflarını sosyal medyada paylaştı. Bu da Tiffany'nin yeni marka renginin, artık ikonik mavinin yerine sarı olduğunu iddia ettiği sosyal medya şakasına selam göndermiş oldu. Marka "Tiffany Mavi"den asla vazgeçmeyeceğiz, ancak gelecekte gerçekten de bazı ilginç projeler olacak." derken meğer bu özel sarı pop-up mağaza temasının temelini atıyormuş. Lüks mücevher markası, Beverly Hills lokasyonundan başlayarak, dünya çapındaki seçili mağazaları geçici olarak bu güneşli renkte göstererek bu şakayı gerçeğe çevirecek. Sınırlı bir süre için, ikonik mavi kalplerde olacak ve pop-up mağazaları tamamen sarı renkte olacak.


WWD haberine göre, Tiffany hafta sonu boyunca Beverly Hills - Rodeo Drive konumundaki pop-up mağazasını geçici olarak yeniden şekillendirdi; dış cepheden iç dekorasyona kadar tüm mağaza tamamen yeni bir yaz rengi olan limon sarısı oldu. Tiffany&Co kutuları ve alışveriş torbaları da yine ilk defa sarı oldu. Mağazanın bünyesinde ayrıca zencefilli zerdeçallı latte, limonlu soda ve bal peteği dondurma gibi güneşli ikramların sunulduğu bir "Yellow Diamond Café" de vardı. İkonik sarı Tiffany elmas dahil tüm önemli sarı elmaslar, fotoğraf kabinleri ve sanal deneme fırsatlarından oluşan bir sergi, pop-up’ mağazasının ilginç deneyimsel tonunu tamamladı.


Tiffany, bu ilginç mağaza konseptinin yakında belirlenecek olan küresel yerlerde de olacağını söylüyor. Bu yeni gelişmeler, mücevher dünyasını daha heyecanlı hale getirecek gibi duruyor.

Tiffany & Co.’nun Ürün ve İletişimden Sorumlu Yeni Başkan Yardımcısı Alexandre Arnault Per Reuters, ocak ayında devraldığı dönemde çalışanlarına "Reklam kampanyalarına ve genç müşterileri cezbetmeye odaklanmak" istediğini söyledi. Tiffany & Co.'nun yakın zamandaki bu hareketi, daha genç ve dijital tüketicileri hedeflemek ve çekmek için atılan bir adım olarak görülüyor.

“Tiffany Blue” hikayesi
Bugün dünya çapında “Tiffany Blue” olarak bilinen ikonik ardıç kuşu yumurta mavisi tonu, lüksü temsil etmekte. Markanın kurucusu Charles Lewis Tiffany'nin neden bu ayırt edici rengi seçtiğine dair kesin bir cevap bulunmamakla birlikte, bazıları bunun 19. yüzyıl mücevherlerindeki turkuazın popülerliğinden kaynaklandığını söylüyor. Turkuaz, Viktorya dönemi gelinlerinin favorisiydi. Düğün günü hatırası olarak katılımcılara güvercin şeklinde bir turkuaz broş verilirmiş, bu da rengin popülerleşmesine neden oldu.


1998 yılından bu yana Tiffany Mavi, Tiffany tarafından bir ticari renk markası olarak tescil edildi. Tiffany’nin kendine özgü mavi tonu, 2001 yılında ise Pantone tarafından Tiffany için tescillendi; “Tiffany Blue-Pantone 1837” olarak bilinen renk adını şirketin kurulduğu yıldan aldı. Marka pazarlama yayını AdWeek, Tiffany mavi kutusunu "Muhtemelen tarihin en çok tanınan ve en çok istenen perakende kutusu" olarak tanımlamıştı.

Neden sarı?
Yıllardır kendine özgü mavisini koruyan Tiffany & Co.’nun sarıya gönül vermesi uygunsuz olarak görülebilir ama marka için sarı renk aslında çok önemli... Neden mi? Şimdiye kadar keşfedilen en büyük sarı elmaslardan biri olan efsanevi Tiffany&Co sarı elması desek… Bugün ikonik olan sarı elmas, Güney Afrika’nın Kimberley Madeni’nde 1878 yılında keşfedilmiş. Aynı yıl 287 karat sarı elması satın alan markanın kurucusu Charles Levis, daha parlak ve canlı bir sarı olması için işleterek elması 128.54 karata kesmiş ve adına Tiffany Elması adı vermiş. Kral Louis Philippe 1848 yılında Paris’teki politik karışıklık sırasında, firmadan bu elması satın almış. 1887 yılında Fransız Crown Jewels satışında Tiffany’den yapılan bu alışveriş, en güzel elmas olarak tarihe geçmiş.

Mary Whitehouse, Audrey Hepburn, Lady Gaga ve Gal Gadot gibi ikonik isimler de dahil olmak üzere  dört kadın bu elması taktı. Yani şaka bir yana ciddi olursak, aslında Tiffany'nin kendine özgü sarı tonu da var...


Etİketler