KENZO KÖKLERİNE GERİ DÖNDÜ

Kenzo’nun yeni Kreatif Direktörü Felipe Oliveira Baptista, ilk koleksiyonunu sergiledi.

ALYA BARUTOĞLU ALYA BARUTOĞLU 28 Şubat 2020
KENZO KÖKLERİNE GERİ DÖNDÜ Getty Images

Moda haftaları yeniyi benimsediğimiz zamanlardan biri! Özellikle yeni bir tasarımcının ilk koleksiyonunu görmek en heyecan verici anlardan biri. Bir markanın hikayesini kendi vizyonu ile yansıtan yeni bir kreatif direktörün tasarımları, Paris Moda Haftasında Kenzo’nun Sonbahar 2020 defilesini daha ilginç kılan faktörlerden biriydi. Kocaman transparan plastik bir balon içerisinde gerçekleşen Kenzo defilesi, markanın yeni Kreatif Direktörü Felipe Oliveira Baptista’nın ilk koleksiyonuydu. Daha önce Lacoste’un Kreatif Direktörü olarak çalışan Baptista, birçok işbirliğine imza atarak başarıları ile anılıyordu. 8 yıl boyunca Opening Ceremony’nin kurucuları Humberto Leon ve Carol Lim tarafından yürütülen Kenzo, 2019’da bir değişime giderek Felipe Oliveira Baptista’yı işe aldı. 

Gelecekteki Kenzo defilelerinde kullanılması için tasarlanan transparan çadırda yerlerini alan davetliler, ‘utility’ ceketlerinden, kapüşonlu elbiselere kadar birçok farklı tasarım gördüler. 1970’li yıllardan markayı kuran Japon tasarımcı Kenzo Takada, Paris’e yerleştikten sonra ilham kaynağını seyahatlerinden alıyordu. “Seyahatler bana ilham kaynağı oluyordu. 1970’li yıllarda seyahat etmek günümüzdeki gibi değildi. Gittiğiniz ülkeler arasında oldukça büyük kültür farklılıkları oluyordu ve bu da bana esin kaynağı oldu,” diyen Takada, kısa bir süre önce CNN’e verdiği röportajda tasarım estetiğini anlatmıştı. Baptista’nın Kenzo için tasarladığı ilk koleksiyonda da Takada’nın estetiğini açıkça görmek mümkündü. 

‘Göçebe bir gezgin’ konseptinden ilham aldığını dile getiren Baptista, Kenzo’yu ilk günlerine geri götürdü. Baptista’nın Azores’daki çocukluk anılarından ilham alan koleksiyonun esin kaynakları arasında ailesinin Mozambik’teki fotoğraf albümünün yanı sıra Japonya’ya gitmek konusundaki hayalleri de vardı. Gezgin ruhlular için tasarlanan kıyafetler maceraperest ve şık bir havaya sahipti. 

Fermuarlar, cepler ve şapkalar ile bir gezginin rüyasını canlandıran Baptista, minimalist kesimleri ile dikkat çekti. Kenzo’nun ikonik mavi ve yeşil renk eşleştirmelerini yeni koleksiyonunda kullanan Baptista, markanın sofistike çizgisini yeniden canlandırdı. Oversized silüetler ile cinsiyetsiz bir çizgi tasarlayan Baptista, sadece Kenzo’nun tasarım estetiğini değil logosunu da değiştirdi! Markanın logosundan ‘Paris’ kelimesini çıkaran Baptista’nın, Kenzo’nun uluslararası etkisini vurgulamak istediği düşünüldü. Seyirciler tarafından ayakta alkışlanan yeni Kreatif Direktör, Kenzo için yeni bir dönemin başladığının sinyallerini verdi.



ETİKETLER
SON HABERLER

Dergide Bu Ay

ELLE Türkiye 25 yaşında!

Mayıs sayımızda ELLE dergisi global kodlarıyla bir araya getirdiğimiz kendi alanlarında çok başarılı tam 8 isim ve 8 marka var.

BU SAYIDA NELER VAR?

E-Bülten Aboneliği

E-bültenimize şimdi abone olun,
magazin dünyasındaki tüm gelişmelerden anında haberiniz olsun.