MARC JACOBS'TA NELER OLUYOR?

Eric Marechalle'in CEO olarak şirkete gelmesiyle yeni stratejiler planlanmaya başladı. Marc Jacobs'un stratejilere nasıl dahil olduğu ise bilinmiyor.

ELLE ONLINE ELLE ONLINE 27 Temmuz 2017
MARC JACOBS'TA NELER OLUYOR?

2000'lerin başına kadar Marc by Marc Jacobs markasını bünyesine ekleyerek ve kozmetik ürünlerinde çeşitlilik sağlayarak istikrarlı bir büyüme dönemi izleyen Marc Jacobs gereğinden biraz fazla ilerlemiş olabilir.

 2014 yılında satışların beklenenden düşük olmasından ötürü hisseleri halka açmak düşünülse de şirket LVHM ile kalmıştı ancak sıkıntılı bir sürece girmiş; geçtiğimiz ocak ayında LVMH CEO'su Bernard Arnault'un "Marc Jacobs için Amerikan başkanından daha çok endişe ediyorum." demesiyle uyarı çanlarının sesi bir kez daha duyulmuştu.

Jacobs'un şirketteki düzensiz varlığı yüzünden yaratıcı ekibin lider sıkıntısı yaşadığı bu sebeple yaşanan zorluğun koleksiyonun hazırlanma sürecini olumsuz etkilediği, markaya yakın çeşitli kaynaklar tarafından (şu anda çalışanlar ve eski çalışanlar dahil) belirtildi. Şimdi  Jacobs’ un günlük tasarım rolüne geri adım atabileceği veya işi tamamen bırakabileceği söylentileri dolanıyor. Bazı çalışanlar Jacobs'un şirketteki geleceğinin soru işareti olduğunu söylese de diğerleri Jacobs’un sarsılmış olmasına rağmen işine büyük ilgi duyduğunu ve eylül ayındaki New York  Moda Haftası için çok sıkı çalıştığını söylüyor. 

Eski CEO Suhl üç yıl boyunca Marc Jacobs için farklı stratejiler çizmiş olsa da başarılı olamadı. LVMH'de başka bir pozisyona geçeceği düşünülse de kendisi şirketten tamamen ayrıldı. Suhl’un yerine Kenzo’daki başarısıyla ün salmış Eric Marachalle geçti. Kaynaklar Suhl'un yönetimindeki marka iyileştirmesinden Jacobs'un mutlu olmadığını ve Marechelle’in gelmesinin herkesi umutlandırdığı söylüyor.

 2017 de öncelikli olmasına rağmen koku ürünlerinin gelirinde düşüş olduğu belirtilse de dünyanın lider güzellik ürünü şirketlerinden Coty: “Marc Jacobs bizim için kilit bir marka. Marc Jacobs Daisy dünya çapında ilk 10 parfüm ürünü arasında. Marc Jacobs ile güçlü bir ortaklığımız ve dünya çapında planlarımız var.” dedi. 

Şirketin CFO’su Jean-Jacques Guiony şirketin büyük bir ilerleme katettiğini ancak masrafların azaltılmasının son derece önemli olduğunu belirtti. Tüm karışıklığa rağmen son derece umutlu olduklarını ve Marc Jacobs’un iyi bir geleceği olacağına inandıklarını söyleyerek olaya son derece olumlu yaklaşan Guiony:  “Açtığımız mağazalarda iyileşmeler görülüyor. Toptan satışlar hala devam ediyor. İşi geri almak için mağazalara bağımlıyız diyebiliriz. Durum oldukça zorlayıcı ancak perakende ticaretteki ürün sunumumuzda ilk gelişme belirtilerini görüyoruz ve bu bizlere umut veriyor." diyerek devam etti. 

İlk kampanyasından son kampanyasına 2000'li yıllarda estetiği tanımlasa da Jacobs'un son yıllarda hit olan bir çanta ya da ayakkabı çıkartmadığı ortada. Marechalle’in gelmesi umut getirse de biraz geç olmuş olabilir mi? Kesin olan tek şey bütün moda dünyasının Marc Jacobs markasını ve kendisini kurtarmak için çabaladığı. 

Yazı: Burcu Köleli

Kaynak: BoF


SON HABERLER

Dergide Bu Ay

ELLE Nisan Sayısı Çıktı!

ELLE Nisan Sayısı Çıktı!

Yeni sayımızın kapağında oyuncu Hazar Güçlü var.

BU SAYIDA NELER VAR?

E-Bülten Aboneliği

E-bültenimize şimdi abone olun,
magazin dünyasındaki tüm gelişmelerden anında haberiniz olsun.