MICHAEL KORS SOSYAL MEDYA ETKİLEŞİMİNDE BİRİNCİ OLDU

Bir sene boyunca sosyal medyada düzenli olarak aktif olmak, NYFW'de Michael Kors'un işine yaradı..

ELLE ONLINE ELLE ONLINE 21 Eylül 2019
MICHAEL KORS SOSYAL MEDYA ETKİLEŞİMİNDE BİRİNCİ OLDU

Michael Kors'un 'Amerikan Rüyası' yorumu, sosyal medyada büyük ses getirerek, New York Moda Haftası'nın en çok etkileşim alan defilesi oldu.

Çarşamba sabahı Brooklyn Navy Yard'da düzenlenen 2020 bahar defilesi, bir sosyal medya analiz platformu olan ListenFirst'ün verilerine göre, 11.468.732'lik bir sosyal etkileşim almış. Bu etkileşim sayısına 6 Eylül- 11 Eylül tarihleri arasında; Facebook, Twitter ve Instagram genelinde gönderilere gelen yorumlar, takipçi artışı, Twitter ve Instagram'daki hashtag ve mentionlar da dahil.

ListenFirst'e göre, geçen Eylül ayının bahar 2019 moda haftasına kıyasla bu sezon, %1,363'lük bir artış gözlemlenmiş. Kors'un sosyal medya hesaplarındaki takipçiler ise, bir önceki haftaya kıyasla %53 oranında artmış.

Bu yıl NYFW çerçevesinde en çok etkileşim alan iki paylaşım, Kors'un Facebook'ta 1.417.262 yorum alan, vişne ve piknik temalı çantası oldu. NYFW'de genel olarak Michael Kors, %61 oranında geçen seneye göre daha fazla paylaşım yaptı. Böylece takipçilerinden, 14 kat daha fazla etkileşim aldı.


İkinci sıra ise, balo ve özel davet tasarımcısı Sheri Hill'in oldu. Geçtiğimiz Cuma günü Ciprani'de düzenledikleri defile, sosyal medyada 2,993,111 etkileşim aldı. Geçen seneki NYFW'e kıyasla %72'lik bir büyüme gözüküyor.


CFDA takviminde olmamasına rağmen Sheri Hill, defilesini Facebook canlı yayın ile yayınlayacağını Facebook üzerinden bir süre önce duyurmaya başlayarak Facebook'da 585.194 yorum aldı. Bebe Rexha'nın sahne aldığı defilenin canlı yayını, yayının bir kısmında sesin kesilmesine rağmen 39.000 kez izlendi.

Üçüncü sıra, Cumartesi gecesi düzenlediği defileyle Ralph Lauren oldu. Ralph Lauren sosyal medyada 1.993.478 etkileşim alarak, geçen sene 50. yılını kutladığı Central Park'daki defilesine kıyasla %56'lık bir düşüş yaşadı.


ListenFirst'e göre marka, smokin ağırlıklı, 20'lerin caz kulübü 'Ralph's Club' adlı temasıyla sosyal medyada gayet iyi bir etkileşim aldı. Yıldızlarla dolu olan defilede Janelle Monae sahne alırken Gigi Hadid podyumda bir çok kıyafet sergiledi. Sosyal medyada marka için bir numaralı performans gösteren içerik, Ralph Lauren'in eşi Ricky ile birlikte olduğı bir Instagram fotoğrafı oldu.


Dördüncü sırada ise Harlem'de Apollo Tiyatrosu'nda düzenlediği Tommy x Zendaya defilesiyle Tommy Hilfiger yer alıyor. Bu defile, 593.848 sosyal medya etkileşimine sahip.


Beşinci sıra, Salı gecesi Barclays Center'da düzenlenen defilesiyle Savage x Fenty'e ait. Savage x Fenty 487.778 sosyal medya etkileşimi alarak, geçen seneye göre %1'lik bir  artış gösterdi. Gösterinin fotoğraflarda bir kısıtlaması vardı.



Altıncı sırada ise 478.261 sosyal medya etkileşimiyle Tom Ford yer alıyor. Ford, geçen seneki sosyal medya etkileşimine göre %71'lik bir düşüş yaşamış.

YAZI: Deniz Akkaya


SON HABERLER

Dergide Bu Ay

ELLE Nisan Sayısı Çıktı!

ELLE Nisan Sayısı Çıktı!

Yeni sayımızın kapağında oyuncu Hazar Güçlü var.

BU SAYIDA NELER VAR?

E-Bülten Aboneliği

E-bültenimize şimdi abone olun,
magazin dünyasındaki tüm gelişmelerden anında haberiniz olsun.