RALPH LAUREN, POLO TİŞÖRTLERİNİN 50. YILDÖNÜMÜNÜ KUTLUYOR

Polo tişörtler 50 yaşında!

Zamansız, ikonik giyim denilince akla deri ceket, kot pantolon, düz beyaz tişört gibi parçalar geliyor. Bu listede yer alacağı kesin olan bir ürün de Polo tişörttür. 1972'de ikonik Amerikalı tasarımcı Ralph Lauren, orijinal Polo serisinin bir parçası olarak geleneksel tenis tişörtlerini "Polo tişörtleri" olarak pazarlamaya başladı. Şimdi, elli yıl sonra Ralph Lauren Polo tişörtü, rapçilerden golfçülere ve kraliyet ailesine kadar çok çeşitli pop kültürü figürlerinde görüldü ve zamansız, ana akım moda dünyasının ayrılmaz bir parçası haline geldi. Kullanıcılar, Polo gömleğinin spor giyim köklerini tam bir moda fenomeni haline getirmek için köprü kuran daha pek çok kişiyi içeriyor.

İronik olarak, bugün bildiğimiz ve sevdiğimiz klasik Ralph Lauren Polo gömleği polodan değil, tenisten doğdu. 1900'lerin başında, tenis oyuncularının maçları için uzun kollu düğmeli tişörtler giyildiği görüldü. 1950'lere gelindiğinde, Polo'nun ünü spor giyimin ötesine geçerek onu hem tenis kortunda hem de kır kulübünde öğle yemeği için modaya uygun bir parça haline getirdi. Polo tişörtler kısa sürede saha dışına çıktı ve kısa sürede spor giyim tarzının sembolü olarak Amerikan'ın olmazsa olmazı haline geldi.


1960'lar boyunca teknolojilerdeki gelişmeler, solmaya daha az meyilli olduğu için birçok polo gömleğinin inşa edildiği polyester kumaşın yükselişini gördü, bu da onu günlük giyim ve atletik çabalar için ideal hale getirdi. Ancak genç tasarımcı Ralph Lauren, zamanla doğal kumaşlar giymekle doğal olarak gelen patinanın tadını çıkardığı için bu yeni kumaşın hayranı değildi. Sonuç olarak, 1972'de Lauren, geçmiş günlerin klasik örme pike pamuklu tenis tişörtünü yeniden üretmek amacıyla kendi versiyonunu piyasaya sürdü. Lauren, 24 renk seçeneğiyle gömleği “yaşla birlikte daha iyi olur” sloganıyla pazarladı ve Ralph Lauren Polo tişörtü kısa sürede ideal örme tenis tişörtü olarak kendini kanıtladı. İkonik polo oyuncusu motifiyle süslenmiş Lauren'in yineleme tişörtü, yaklaşık elli yıldır Ralph Lauren'in en popüler ürünü olmaya devam ediyor ve Lauren'in tahmin ettiği gibi, Polo gerçekten de yaşlandıkça daha iyi ve daha iyi hale geliyor.

Bu bahar, en ikonik parçasının altın yıldönümünü kutlamak için Ralph Lauren, Polo tişörtü ve devam eden kültürel etkisini vurgulamak için onursal bir kampanya başlatacak. Bu kampanyanın merkezinde Ralph Lauren'in "Polo Shirt" kitabı olacak. Rizzoli International tarafından yayınlanan kitap, ünlüler, politikacılar, kraliyet mensupları, sporcular ve sadık hayranlardan tarihi görüntüler ve kişisel hikâyeler aracılığıyla; Ralph Lauren Polo tişörtünün her yerde bulunan stilini ve kültürel önemini belgeleyecek. Ayrıca Polo'yu tarzlarının odak noktası yapan ve diğerlerine de aynı şeyi yapmaları için ilham veren çeşitli kişileri vurgulayacak.

Polo tişört şüphesiz hepimizin hayatına dokunmuştur. İster ikonik pop kültürü anlarından isterse kendi gardıroblarımızda olsun, Ralph Lauren'in imzası olan parça sonsuza dek klasik moda sözlüğünün bir parçası olacak. Söylemeye gerek yok, elli yıllık varoluştan sonra Polo tişörtün popülaritesi azalmadı ve yakın zamanda hiçbir yere gitmiyor gibi görünüyor…