STELLA MCCARTNEY 2017 SONBAHAR-KIŞ KAMPANYASINI KATI ATIK DEPOLAMA ALANINDA ÇEKTİ

Stella McCartney’nin 2017 sonbahar kış kampanyası bizleri gerçeklerle yüzleştiriyor.

ELLE ONLINE ELLE ONLINE 27 Temmuz 2017
STELLA MCCARTNEY 2017 SONBAHAR-KIŞ KAMPANYASINI KATI ATIK DEPOLAMA ALANINDA ÇEKTİ

Tasarımcılar 15 dakikalık podyum gösterilerinde bizleri nelerin bekleyeceğini gösterirken birkaç dakikalık kampanya çekimleriyle vizyonlarını tüm dünyaya sunar, tarihe imza atarlar. Kimi markalar bu noktada güvenli hareket ederken kimi markalar daha önce akla gelmemiş ya da cesaret edilmemiş yenilikçi kampanyalara imza atarak risk alır. Bunun güzel örneklerinden biri de İngiliz tasarımcı Stella McCartney’in yeni kampanyası. Kampanya filminde modelleri üzerlerinde son derece zengin duran tasarımlarla çöplerle dolu bir alanda görüyoruz.

Kurululumdan beri (2001) McCartney çevresel atıkların azaltılması için sürdürülebilir modayı destekleyen bir tasarımcı. Ürünleri vejeteryan etiketli; kürk, deri, tüy ve benzeri hayvansal hiçbir ürün kullanmıyor. Bu maddelerin yerine kullandığı alternatif ürünlerle Stella McCartney kıyafetlerinin %53’ünü sürdürülebilir materyallerden üreterek çevreye zararsız lüks giyime öncülük ediyor. 

“Kampanya’nın arkasındaki fikrimiz kim olduğumuzu, ne olmak istediğimizi ve tavrımızı göstermekti.” diyen McCartney her yıl 300 milyon ton plastiğin üretildiğini bunların yarısının tek kullanımlık olduğunu ve 8 milyon tonunun okyanuslara atıldığı bilgilerini de veriyor. Kampanyasını İskoçya’da bir çöplükte çekerek tüketici toplumun kullan at mantığını eleştiriyor. 

Yıllardır  sürdürdüğü bilinçli çevreci üretimin altını çizerek bu konudaki duruşunu kampanyasıyla net bir şekilde dile getiriyor.


Yazı: Burcu Köleli


SON HABERLER

Dergide Bu Ay

ELLE Nisan Sayısı Çıktı!

ELLE Nisan Sayısı Çıktı!

Yeni sayımızın kapağında oyuncu Hazar Güçlü var.

BU SAYIDA NELER VAR?

E-Bülten Aboneliği

E-bültenimize şimdi abone olun,
magazin dünyasındaki tüm gelişmelerden anında haberiniz olsun.