STELLA MCCARTNEY’DEN SÜRDÜREBİLİRLİK MANİFESTOSU

McCartney, Jeff Koons ve Cindy Sherman gibi sanatçılar ile modanın sürdürebilirliğini araştırdı…

ALYA BARUTOĞLU ALYA BARUTOĞLU 12 Ekim 2020
STELLA MCCARTNEY’DEN SÜRDÜREBİLİRLİK MANİFESTOSU Getty Images

Lüks modanın ilk çevre dostu markalarından biri olan Stella McCartney bir sürdürülebilirlik manifestosu başlatıyor. Jeff Koons, Ed Ruscha ve Cindy Sherman gibi sanatçılar ile bir araya gelen Stella McCartney, yeni insiyatifi için aynı zamanda Peter Blake, Olafur Eliasson, Alex Israel, Sam Taylor-Johnson, Joana Vasconcelos, Chantal Joffe ve Rashid Johnson gibi isimler ile de çalıştı. A’dan Z’ye sürdürülebilirlik konseptini deşifre eden McCartney, moda sektöründe altı doldurulmayan çevre dostu etiketlerini eleştirdi. Modada ‘Greenwashing’ olarak adlandırılan bu yöntem ile markaların özünde sürdürülebilir olmadığını belirten McCartney, bir markanın gerçekten nasıl çevre dostu olabileceğini birçok sanatçı ile birlikte A’dan Z’ye anlatma kararı aldı. 

Karantina sürecinde başlayan sürdürülebilirlik manifestosunda McCartney, fotoğrafçı William Eggleston yardımı ile sokaklardaki farklı harfleri çekerek projeye yaratıcı bir unsur kattı. McCartney’nin markasının işleyişini de gözler önüne seren bu proje, şirketin gelecekte alacağı kararları ve insiyatifleri de öne çıkarıyor. 

Dijital olarak yayınlanan İlkbahar- Yaz 2021 defilesinin ardından sanal bir basın toplantısına katılan McCartney, “Bu kriz bana birçok kişisel soru sordurdu. ‘Yaptığımı neden yapıyorum?’ ve ‘Neden kadınlar bize geliyor?’ gibi sorular. Kreatiflikten öte bir anlama sahip olduğumuzun her zaman farkında olduk, sektörü iyiye değiştirmek istiyoruz. Bu sürede kendimizi yeniden enerjik hissettik ve mücadeleye devam etmek için motivasyon bulduk,” dedi. Sürdürebilirliğin anlamını artık bilmediğini vurgulayan McCartney, ‘greenwashing’ etiketlerinin tüketicilerin kafasını karıştırdığını ekledi. “Artık dürüst olunması gerekiyor çünkü böyle çalışmak hiç kolay değil. Tüketicilere dürüst bilgiler verilmesi ve tamamen transparan olunması gerekiyor. Sürdürülebilirlik sadece pazarlama ve yeni nesilin ilgi alanları olması sebebiyle yapılmamalı,” diyen McCartney, sürdürebilirlik trendinin geldiği noktanın altını çizdi. 

Karantina sürecinde yaratılan koleksiyonlar ve eksantrik defileler arasında kendi stilini yansıtan McCartney, Houghton House, Norfolk’ta gerçekleşen defilesinde parçaların tamamının %50 atıklardan geri dönüştürüldüğünü belirtti. Çiçekler ve rengarenk tasarımlar ile yürüyen modeller, doğaya dönüşü anımsattı. Yeni koleksiyonu için %99 geri dönüştürülen ‘stellawear’ teknolojisi kumaşlarını da sergilleyen McCartney, markaların ‘sürdürebilir’ konumlarının altlarını doldurmaları gerektiğini savundu. 


SON HABERLER

Dergide Bu Ay

ELLE Nisan Sayısı Çıktı!

ELLE Nisan Sayısı Çıktı!

Yeni sayımızın kapağında oyuncu Hazar Güçlü var.

BU SAYIDA NELER VAR?

E-Bülten Aboneliği

E-bültenimize şimdi abone olun,
magazin dünyasındaki tüm gelişmelerden anında haberiniz olsun.