VETEMENTS'İN YENİ YARATICI DİREKTÖRÜ GURAM GVASALIA KİMDİR?

Demna Gvasalia’nın kardeşi ve Vetements Ceo'su Guram Gvasalia, markanın yeni yaratıcı direktörü olarak açıklandı.

Yakın bir tarihte Guram Gvasalia, “Her şeyin bir zamanı var. Dışarı çıkma vaktim geldi!” diyerek; ünlü moda karşıtı marka Vetements'ın yeni kreatif direktörü olarak atandı. Vetements, 2014 yılında Guram ve Demna Gvasalia kardeşlerin ortaklığıyla kurulmuştu.

1993 yılında, Güney Kafkasya'daki Abhazya bölgesinden yaklaşık 250.000 Gürcü'nün etnik temizliğe ve zorla yer değiştirmeye tanık olduğu Gürcistan İç Savaşı sırasında, Gvasalia ailesi kaçtı. Mülteci olarak Almanya'nın Düsseldorf kentine yerleşmeden önce Ukrayna ve Moskova'da yaşadılar. Bu olayın Gvasalia kardeşler üzerinde yarattığı travma derinlere indi ve sonunda bir çıkış noktası olarak modaya olan yoğun dürtülerini etkiledi.

Vetements'ın başlangıcında, Guram CEO olarak işlerin iş tarafını yönetirken, Demna yaratıcı yönetmen olarak yaratıcı tarafı ele aldı. Bununla birlikte, 2015 yılında Demna, Balenciaga'nın yaratıcı direktörü olarak atandı, ancak yine de Vetements'taki ilk rolünde kaldı. 2019 yılında markadan ayrıldı ve zamanını Balenciaga'ya adadı.

Şimdi, Guram yaratıcı bölüme geçiyor. Ayrıca, bu yeni konumuyla markanın hem tasarım hem de ticari yönlerine öncülük ediyor. Moda tasarımı konusunda klasik eğitim almamış olsa da, yine de tasarım konusundaki becerisini ve tutkusunu aktarmayı hedefliyor. “Vetements, ilk günden beri yaratıcılık üzerine kuruludur. Ve dışarıdaki tüm gençlerin bildiğinden emin olmak istiyorum - zengin ebeveynlere ihtiyacınız yok, bir yatırımcıya ihtiyacınız yok, ruhunuzu büyük şirketlere satmanız gerekmiyor - bunu kendi başınıza yapabilirsiniz. sahip olmak. Kendi yaratıcılığınız ve tutkunuzla hayatınızı değiştirebilirsiniz.”



Guram'ın Vetements'ta kreatif direktör olarak görev süresinin, kesinlikle demokratikleştirici ve ilginç bir ilişki olacağı kesin. Aslında emeğinin meyveleri, markanın Sonbahar/Kış 2022 koleksiyonu aracılığıyla şimdiden sunuldu ve yeni konumunda hiç zaman kaybetmediğini gösteriyor. Kısa süre önce 25 Kasım'da piyasaya sürülen koleksiyon, tam yüz maskeleri, büyük beden takım elbiseler, çarpıcı şekilde bol kot pantolonlar ve geniş omuz vatkalarına sahip dar kesimli kabanlar ve blazerlerden oluşuyor.