YARGICI’NIN DÜNYASI
YARGICI'NIN DÜNYASI
ELLE ONLINE 09 Temmuz 2014#text>
Bu satırları okuyan neredeyse herkesin gardırobunda en az bir Yargıcı parçası olduğunu iddia edebiliriz. Çünkü Türkiye'den doğan çok az marka onlar gibi kimliklerine ve takipçilerine sadık kaldı. Peki Yargıcı'yı hem geleneksel hem kalıcı hem de güncel yapan bu bütün nasıl çıkıyor ortaya? İşte en yetkili kişilere Sıla Güven de bunu sordu... #text>
#text>
Güçlü bir marka kimliğimiz var. Oysa trendlere bağlı yaşadığınız zaman, marka kimliğinizi devamlı değiştirmeniz gerekiyor. Yargıcı'nın kadını tek bir tane. Fakat bu kadın her sezon farklı bir hikayeyle seyahate çıkıyor. Bir gün Danimarkalı, bir gün Kübalı, bir gün Kanadalı oluyor. Ama özünde hep aynı kalıyor. Biraz daha genç, başka sefer biraz daha yaşlı oluyor belki. Kimlik ve duruş olarak hep aynı kadını işliyoruz. 1978'den beri Emir Yargıcı'nın vizyonuyla gelişmiş ve oturmuş bir kadın bu.” Yargıcı'nın tasarım ekibinden Beril Goral, biraz heyecanlı ve hayli utangaç ama son derece kendinden emin, böyle anlatıyor Yargıcı kadınını. Bizse, uzun zamandır hayatımızda olan bu zarif ve entelektüel kadını yaratan özel ekibe, ilk defa bu kadar yaklaşıyoruz. 1978 yılından beri, belli bir kemik kitle için güvenli bir liman gibi olan Yargıcı'yı, yaratıcı ekibinden dinledik. #text>
#text>
#text>Yargıcı'da ne değişti de biz sizinle bu masada oturuyoruz şu an?
Yargıcı aslında çok uzun süredir değişim içerisinde. Senelerdir çok utangaç bir yapımız var. Yaptıklarımızla çok övünmek yerine, ürünleri herkesin sevmesi bize yetiyordu. Hiçbir zaman bağıran bir marka olmadık. Yeni yeni projelere başladık ve ısınmaya çalışıyoruz. Marka olarak ön planda olmayı tercih etmiyoruz. Daha mütevazı bir duruşumuz var. İnsanlarda markayı takip anlayışı oluşsun istiyoruz. Aslında kısaca; utangacız diyebilirim. #text>
#text>
#text>Ekip olarak ilkbahar-yaz sezonunda ilhamınızı nereden aldınız?
Önceki kış koleksiyonumuzda İskandinav bir karakter yaratmıştık. Onu yaratmamızın sebebi de şuydu: Bir “country” teması işlemeyi düşünüyorduk ama İngiliz havası taşımasını istemiyorduk. Country, daha önce çok fazla işlenmiş bir tema olduğu için onu modernize etmeyi hedefledik. Dolayısıyla İskandinavların country'sinin yorumunu yapmış olduk. Hafta sonlarını nasıl geçiriyorlar, dağa çıktıklarında neler yapıyorlar, araştırdık. Ortaya çok rafine ve basit bir görüntü çıktı. Ama tabii yaz sezonu için bu İskandinav teması soğuk kalacaktı. O yüzden bu İskandinav kadının Küba'ya gittiği uzun bir seyahati işledik. Bu kadın Küba'nın kumsallarına gitsin, dağlara çıksın, doğal güzelliklerini görsün istedik. Burada karşılaşacağı renklerden esinlenerek, İskandinav kızın siluetini çizdik. ~ #text>
#text>
#text>Yargıcı kadınının seyahatleri ve trendler arasında nasıl bir ilişki var?
Yaratım sürecinde çok fazla trendlerle meşgul olmuyoruz. Etrafta ne oluyor, ne bitiyor bir anlamda çok kapalıyız. Çünkü defileleri, moda haftalarını takip etmiyoruz. Ama elbette her şey kumaştan başladığı için, o ekip zaten neler olup bittiğini takip etmiş oluyor. Hepsinin gezip katıldıkları fuarlardan aldıkları ilhamlar var. O yüzden kumaşta trendlerden kaçamıyorsunuz. Fakat ne olursa olsun biz kendi hikayemizi yaratıyoruz. Bir yandan trendlere çok kapalıyken; çok seyahat ettiğimiz, blog'ları yakından takip ettiğimiz, yeni açılan restoranlarda yemek yediğimiz, sergileri kaçırmadığımız için bir yandan da çok açığız. Ama direkt olarak, “Bu sene 80'ler çok moda, biz de 80'ler yapalım. Neon mu var? Biz de neon kullanalım!” gibi bir endişemiz hiç olmuyor. Kış sezonunda çok ciddi renkler kullanacağız. Ve bu renkleri kış sezonunda kullanıyor olmamız hoş bir dokunuş sağlayacak. #text>
#text>
#text>Yargıcı kadınının kimliğinden devam edelim; bu kadın en çok nerelere seyahat etmeyi sever? Nasıl bir karakteri vardır?
Yazın Yunan adalarına gitmeyi sever. Adalardaki basit ve rafine şıklığı ödünç alır. Sadelikten hoşlanır. Güney Fransa'yı sık sık ziyaret eder. Neticede çok sık seyahat eder ve gittiği yerlerde uzun süre kalmaktan hoşlanır. Kültürleri araştırmak onun hobisidir. Aslına bakarsanız dünyanın her yerinde kendini iyi hisseder. #text>
#text>
#text>SILA GÜVEN
SON HABERLER