Yüzyılın ortasındaki uzay çağı estetiği, hem film yapımcılarına (bkz: Wes Anderson'ın Asteroid City'si) hem de moda tasarımcılarına ilham veriyor. Yeni sezon ise bu ışıltılı metaliklerin temsil ettiği tüm vaatlerle geliyor; cesur bireycilik, fütürizm, zeka ve savaşçı ruh.
Modada metalurji yeni bir şey değil. Bu trend ilk olarak 1930'larda Hollywood aktörleri tarafından kırmızı halılarda tanıtıldı ve aynı on yıl sonra, haute-couture tasarımcılarının gece elbiselerini günlük kıyafetlerden ayırmak için gece elbiselerini tasarlamasıyla, bir iplik rengi olarak moda dünyasına girdi. Elbiselerinin Hollywood'un yıldızlarından ama aynı zamanda gece gökyüzündeki gerçek yıldızlardan ve bunların gizem, kader ve güzellikle olan bağlantılarından bir unsur taşımasını istediler. Modada metalik nadir, sıradışı, özel ve elbette olağanüstü anlamına geliyordu.
Göz kamaştırıcı doğuşundan bu yana, trend periyodik olarak yeniden doğuş ve ilerlemeyle birlikte ortaya çıktı. Paco Rabanne'nin fütüristik ilham perileri Twiggy, Françoise Hardy ve Brigitte Bardot, 1960'ların sonlarında tasarımcının metalik elbiselerini giymişti; bu dönemde, Paco Rabanne, binlerce siborg rüyasını doğuran 1968 kült filmi Barbarella'nın kostümlerini tasarlıyordu. 1970'lerde modadaki metalikler, 1960'ların karşı kültür fikirlerinin nihayet ana akıma girmesinin simgesiydi; Charlie'nin Melekleri'ndeki dedektifler gibi popüler figürler (hem seksi hem de akıllı kadınlar) feminizmin idealist bir kavramdan daha fazlası olduğunu kanıtlıyordu. Charlie'nin Melekleri, gümüşi pembeler, yeşiller, kırmızılar ve mavilerle suçla savaştı.
İlk dot-com balonu 2000 yılında zirveye ulaştığında, teknolojinin gelişen dijital kültürdeki üstün rolünün bir yansıması olarak metalikler yeniden ortaya çıktı. Teknolojinin Nasdaq endeksine hakim olduğu ve genç kızların Steve Jobs'un parlak pembe iMac G3'lerinde Neopets oynadığı bir dönemdi. Ve şimdi, yapay zeka son derece çevrimiçi günlük yaşamlarımızda kültürel ve politik bir güç olarak ivme kazanırken, metal trendi bir kez daha hayatımıza geri dönüyor. Ve trendler asla yalan söylemez. Gerçekten hepimiz teknoloji tutkunuyuz.
Bu gerçekler teknolojimiz ile ortak yaşam paylaşır hale geldiğimizi öne sürerken, ELLE FUTURE özel sayımızda Teknoloji ve Gelecek Danışmanı Elif Çetin’e modanın geleceğini sorduk: “Moda her zaman içinde bulunduğumuz zamanı tanımlamanın ve kendimizi ifade etmenin en önemli araçlarından oldu. Moda, 2,5 trilyon dolarlık bir sektör, yani dünya ticareti için önemli. Önümüzdeki 10 yılda dijital modanın yükselişini göreceğiz. Şimdiden lüks devi markaların burada yoğun bir rekabeti var. Sanal dünyalarda avatarlarımız için alışveriş yapacağız.”
Daha derin bir uzay yolculuğuna çıkmak ister misiniz? Gözlerinizi kamaştırmak, hayal gücünüzün sınırlarını zorlamak ve stilinizi geleceğe taşımak için bugünün ötesinde eşsiz bir maceraya katılmak için ELLE FUTURE özel sayımızda keşfe çıkabilirsiniz.
OKUMAK İÇİN TIKLAYIN
Fütürist bir dünyanın kapısını aralamak için sezonun koleksiyonlarından favorimiz olan metalik parçaları inceleyebilirsiniz.