10 EGZERSİZLE OFİSTE FORMDA KALIN

Herkesin kolayca uygulayabileceği 10 egzersizle, ofiste formda kalmak mümkün.



Herbalife Türkiye Spor Danışmanı Ebru Karaduman'ın önerilerinden sonra ‘iş temposu yüzünden spora zaman ayıramıyorum' derken bir kez daha düşüneceğiz. Eski milli sporcu Karaduman, hepimizin kolayca uygulayabileceği 10 öneriyle stresi azaltmamıza, ofiste de olsak egzersize zaman ayırmamıza yardımcı olmayı amaçlıyor.

Düzenli nefes alıp vererek ofiste stresi azaltın

Karaduman, ofiste yapılacak egzersizlerin kaslarda esnekliği ve uzamayı sağlamanın yanı sıra, düzenli yapıldığında kasların güçlenmesine de yardımcı olacağını söyledi. Eski milli jimnastikçiye göre egzersizler sırasında düzenli nefes alıp vermeye özen göstererek gerginliğin ve stresin azaltılması da sağlanabilir.

İşte ofiste rahatlıkla uygulanabilecek 10 maddelik egzersiz serisi:

1. El bileklerinizi, içe doğru sekiz kez çevirin, aynı hareketi ters yönde tekrarlayın.
2. Omuzlarınıza önden arkaya doğru rotasyon hareketi yaptırın. Omuzları önce öne, sonra yukarı, sonra geriye hareket ettirin. Bunu 8 kere yapın. Aynı hareketi arkadan öne doğru tekrar edin.
3. Ayakta durun. Ellerinizi kalçalarınızın üzerine koyun. Her iki kolu arkada birleştirmek istermiş gibi geriye doğru çekin. Bu pozisyonda 10'a kadar sayın.
4. Omuzlarınızı olabildiğince öne itin. Sonra normal pozisyona dönün. Daha sonra olabildiğince geriye itin. Bunu 8 kere yapın.
5. Ayaktayken masa ve sandalyeden destek alın. Tek ayak üstünde durun. Diğer topuğu yerden kaldırın. Bileği içe doğru çevirin, gövdenize doğru çekin. Sonra pedala basar gibi ileri itin. Bu hareketi 8 kere yapın.
6. Sandalyeye dik oturun. Sandalyenin kenarlarından tutarken, önce sağ dizinizi sonra sol dizinizi yukarı kaldırın. Bunu dörder kere yapın.
7. Sandalyenin arkasına geçin ve tutunun. Sağ dizinizi olabildiğince yukarı kaldırın. Başlangıç pozisyonuna dönün, sonra sağ bacağı tamamen geriye itin. Bunu 8 kere yapın.
8. Oturur pozisyonda iken, yavaşça sandalyenin arkasına yaslanın. Kollarınızı iyice yukarı ve geriye doğru uzatın ve gerinin. Bacaklarınızın önde ve düz, ayaklarınızın yerde olmasına dikkat edin.
9. Ayakta dururken masa veya sandalyeden destek alın. Ayak parmak uçlarınız içe dönmüş şekilde parmak ucunda kalkın ve inin. Bunu 10 kere tekrarlayın.
10. Ayakta masa veya sandalyeden destek alın. Ayak parmak uçlarınızı dışa doğru döndürün, diz kapaklarınız ile parmak uçlarınız paralel olacaktır. Parmak ucunda kalkın ve inin. Bunu 10 kere tekrarlayın.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.