DİYETTE SIK YAPILAN 10 HATA

Aylarca diyet yapıp kilo veremeyenlerden misiniz? Öyleyse önerilerimize göz atın

Aylarca diyet yapıp kilo veremeyenlerden misiniz? Peki hiç hatanın kendinizde olduğunu düşündünüz mü? Hata demeyelim ama aynı sorunu yaşayan çoğunluk olarak birşeyleri yanlış yaptığımız kesin. İşte bu noktada Diyetisyen Canan Aksoy'a kulak veriyoruz ve diyet yaparken kilo vermeyi engelleyen, en sık yapılan 10 önemli hatayı öğreniyoruz.


  1. Daha az yersem daha fazla kilo veririm diyerek öğün atlamak: Sağlıklı bir zayıflama diyeti ortalama 5-6 öğünden oluşur. Sık sık beslenmek şekeri düzenlerken, metabolizmanın çalışmasını da sağlar ve açlığınızı kontrol etmenize yardımcı olur. Yemezsem daha çok kilo veririm diye atladığınız öğün tüm bu dengeleri bozduğu için kilo vermenizi sağlamaz. Tam tersine kilo vermenize engel olur ve şeker dengenizi bozar, bir sonraki öğüne aç başladığınız için de porsiyon kontrolünü yapmanıza engel olur.
  2. Öğünde belirtilen besinlerin eksik tüketilmesi: Diyet yapan çoğu kişi programdaki besinleri eksik tüketir. En sık rastladığımız örnekleri; ekmeğimi yemezsem daha çok kilo veririm ya da şimdi kim uğraşacak salata yapmaya şeklindeki üşengeçliklerdir. Oysa öğünde yazılan her besinin bir amacı vardır. Salata yemek, yeme hızınızı düşürürken besinlerin mideden geçişini yavaşlatarak daha uzun süre tok kalmanızı sağlar. Ekmek ise kan şekerinizi dengede tutar. Öğündeki besinlerin hepsini yemediğiniz zaman hem besin öğeleri yetersiz bir beslenme planınız olur hem de kontrol edemediğiniz açlık sıkıntıları meydana gelir.
  3. Yeterli miktarda su içmemek: Su yerine içilebilecek pek çok içecek varken su içmek bazılarına zor veya lezzetsiz gelebilir. Su dışındaki pek çok içeceğin kalorisi yüksektir ya da kafein içerirler dolayısıyla asla suyun yerini tutamazlar. Açlık hissi susama hissiyle sıklıkla karıştırılır. Su içmek bu nedenle de önemlidir.
  4. Düşük kalorili veya light besin diyerek yenilen miktarı abartmak: Ürünün üzerinde düşük kalorili, az yağlı veya light yazıyor olması hiç kalori içermediği anlamına gelmez. Örneğin enerjisi diğer bisküvilere göre yüzde 30 azaltılmış 6-8 adet diyet bisküvi yediğinizde 3-4 adet diyet olmayan üründeki kaloriyi alırsınız.
  5. Değiştirilen ölçüler: Diyette en sık yapılan hatalardan biri de miktarlar konusunda kendinizi kandırmaktır. Diyetisyeniniz 6-7 kaşık derken muhtemelen anlattığı çorba kaşığıdır, servis kaşığı değildir. Günde 1-2 tane kahve içebilirsin derken kremalı ve şuruplu kahvelerden bahsetmiyordur.
  6. İkramlar konusunda hassas olun: “Öğlen yemeğinden sonra iş yerinde doğum günü kutlaması vardı incecik bir dilim pasta yedim, akşam da çocuğum dondurma yiyordu 1 kaşık ancak aldım' gibi kaçamakların sayısını olabildiğince azaltın.
  7. “Bugün değil yarın, yarın değil öbür gün yürürüm”: Oturduğunuz yerden kilo vermek çok zordur. Bunu başarsanız da kilonun geri dönüşü çok hızlı olur. Hareket etmek, yaktığınız kaloriyi artırır ve zayıflama sırasında kas kütlesinin korunmasına yardımcı olur. Üşenmeyin; yürüyün, dans edin, yüzün ve merdivenleri tercih edin ama mutlaka hareket edin.
  8. Bağırsaklarım fazla çalışırsa daha fazla kilo veriririm : Bağırsaklarınızın düzenli çalışması elbette ki önemli ancak gereğinden fazla çalışması değil normal olarak çalışması gerekir. Sıvı kaybettiğiniz için bağırsaklarınızın fazla çalışması geçici kilo kaybına neden olur ki bu sağlıksız bir durumdur.
  9. Diyet yaparken kulaklarınızı sadece doğru bilgiye açın: Hepimizin başına gelmiştir, diyet yapıyorsanız illa çevrenizden müdahale olur. “Sen neden bu çayı içmiyorsun, diyette karpuz yenir mi?' gibi çevreden gelen bilgilere kulak asmayın ve bilgiyi doğru kaynaktan alın.
  10. Öğün saatleri planlamanız yaşamınıza uygun olmalıdır: Beslenmeniz size özeldir, saatleriniz sizin hayatınıza uygun olmalıdır. Saat 18'den sonra yemek yemeyip saat 21'de açlıkla baş etmeye çalışmak sağlıklı bir yöntem değildir. Akşam yemeği yatma saatinize göre düzenlenebilir. Geç yatıyorsanız geç bir akşam yemeği yiyebilirsiniz.