MEYVEYLE ZAYIFLAMAK

Meyveler, zayıflamayı kolaylaştıran ve tok tutan vitamin depolarıdır.

Sağlıklı diyetin en önemli besin gruplarından biri olan meyveler, zayıflamayı kolaylaştıran ve tok tutan vitamin depolarıdır evet ama abartmamak gerekiyor. Uzman diyetisyen Selahattin Dönmez de özellikle karpuz üzerinden örneklendirerek günde ne kadar meyve tüketmemiz gerektiğini açıklıyor.
Karpuz da zayıflarken rahatlıkla yenilebilecek, antioksidan açısından da çok zengin bir tatlı alternatifidir. Çok ince dilimlenmiş karpuzun 26 gibi oldukça düşük kalorisi vardır. C vitamini, potasyum, A vitaminine epey yüksek miktarda sahiptir. İçeriğinde likopen adlı çok kuvvetli bir antioksidan bulunur ve kanserden korur; yaşlanmayı yavaşlatıcı etkisi vardır. Tüm meyveler gibi içeriğinde fruktoz taşır ve glisemik indeksi orta düzeydedir. Zayıflarken 200 gr. karpuzu gün içinde geçmemek gerekir. Sağlıklı zayıflamada, bir günde iki porsiyon meyve tüketiminin üzerine çıkmamanın yeterli olduğunu araştırmalar gösteriyor. Karpuzu, zeytinyağlı yemeğin ardından, yüksek proteinli yemeklerin yanında veya ara öğünlerde rahatlıkla yiyebilirsiniz.