PART TIME DİYET OLUR MU?

7/24 tüm yediklerinizi kısıtlamadan da kilo verebilirsiniz.



Diyet esnasında sürekli olarak yemeniz ve yememeniz gereken şeyleri düşünüp kalori hesabı yapmaktan sıkıldınız mı? Tüketilmesi yasak ya da sınırlı gıdaların daha da cazip hale geldiği, ne zaman normal yemek yeme ritmine dönebileceğiniz sorusunun aklınızdan çıkmadığı bir noktadaysanız, diyetinizi bozmanıza ramak kalmış demektir. Moso Diyet ve Beslenme Danışmanlığı'ndan Uzman Diyetisyen Gamze Şanlı Ak, “Sosyal yaşamı kısıtlamadan kişiye özel esnek beslenme programlarının takip edilmesi diyette sürekliliği sağlamak adına çok önemlidir. Bu alışkanlıkları yaşam şekli haline getirdiğinizde kısıtlamalardan kurtulup özgürleşecek, fark etmeden kilo kaybedecek ve kilonuzu uzun süre koruyabileceksiniz” diyor ve bize uygulaması kolay esnek bir diyet öneriyor. VB6 Diyeti'nin yaratıcısı, yazar Mark Bittman'ın dediği gibi, sürekli uygulayabileceğimiz ve fazla radikal olmayan bir diyete ihtiyacımız var. Bu konsept altındaki diyetlerin ana özellikleri, süresiz uygulanabilmeleri ve çok çeşitli olmaları. Bazı durumlarda kural, akşam yemeklerinde veya belirli bir zaman süresince et, yumurta ve süt ürünleri yememek, diğer durumlardaysa pazartesinden cumaya diyet yapmak ve hafta sonları normale dönmek.

Bunlar arasında süresiz diyetler, 5:2, hızlı diyetler, QOD diyet, aşağı-yukarı gün (updaydownday) diyeti veya değişimli gün diyeti var. Bu diyetler günlük 500-600 civarı kalori sınırlaması getiriyor veya bir-iki gün sadece almaya alıştığınız kalorinin sadece ¼'ünü alıyorsunuz. Amaç, kalan zamanı sindirime ayırmak ve vücudu dinlendirmek. Haftanın geri kalanında neredeyse her istediğinizi yemek serbest. Bu modelin takipçilerine göre bu tip beslenme, vücudumuzun savunma ve sindirim sistemine kendini onarması için zaman vererek yardımcı oluyor.

Avantajları Damar ve kalp hastalıkları, diyabet 2 ve kanser riskini azaltır ve iştahı düzenler. Ama Bu kadar az yiyecekle beslenildiğinde vücuda ciddi protein desteği sağlamak gerekir. İhtiyacınız olanlar; tavuk, balık, kırmızı et, yumurta, düşük yağlı süt ve peynir ürünleri, tofu, lifli baklagiller, sağlıklı yağlar (zeytinyağı, kuruyemişler) ve yeşil yapraklı sebze ve meyvelerden gelen karbonhidratlardır. Bu diyeti iki günden fazla uygulamayı düşünüyorsanız mutlaka uzman desteği almanız gerekir. “Günün büyük bölümü, yemek yemeden geçirmek için ciddi bir süre” diyor, 5:2 diyetinin yaratıcısı Dr. Michael Mosley. Daha fazla bilgi için Dr James Johnson'ın www.johnsonupdaydowndaydiet. com sitesini ziyaret edebilirsiniz.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.