STRES ALTINDA YEMEK YEMENİN KURALLARI

Stres altında yemek yemeye mecbur kalan bünyenize bir kaç ipucumuz var!



Şehir hayatında devamlı stres altında çalıştığımız bir gerçek. İş, ev, okul derken stres hayatımızın her alanında. Peki stres altındayken en çok ne yapıyoruz? Tabii ki yemek yiyoruz! Buzdolabının önüne geçtiğimiz zaman stres altında olduğumuzda o an gördüğümüz her şeyi mideye indirmeye çabalıyoruz. Haksız değiliz aslında. Stresle başa çıkmanın herkesçe bilinen ve uygulanan başka yöntemleri vardır. Eğer siz de yemek yiyerek başa çıkmaya çalışıyorsanız haberimizin devamına bekliyoruz!

-Nefes Alın
Biliyoruz o an dünyaları verseler yiyebilirsiniz. Ama sakin olun. Tek yapmanız gereken basitçe nefes almak. Derin bir nefes alın ve elinizdeki çikolatayı bırakın. Bu nefes hem rahatlamanızı sağlayacak hem de sizi sakinleştirip fazladan yiyecek tüketmenizi engelleyecek.

-Su için
Belki de aç değilsiniz. Sadece aç olduğunuzu düşünüyorsunuz. Yani stresin yarattığı bir alışkanlık ile yemek yemeye ihtiyaç duyuyorsunuz. Bunun yerine büyük bir bardak su için ve aslında aç olmadığınızın farkına varın.

-Banyo keyfi yapın
Stresten kurtulmanın ya da biraz da olsa hafifletmenin yolu sıcak bir banyodan geçiyor. Evde spa etkisi veren ürünlerle rahatlatıcı bir banyo yapmanız hem sakinleşmenize yardımcı olur hem de sizi buzdolabından uzak tutar!

-Yeterince protein tüketin
Öğünlerinizin arasında protein tüketmek sizi diğer atıştırmalıklardan uzak tutar. Böylece hem günlük almanız gereken vitaminleri alabilirsiniz hem de sizi uzun süre tok tuttuğundan yemek yeme ihtiyacınızı en aza indirir.

-Öğün atlamayın
Ne kadar aç olursanız stresin o kadar artacağını unutmayın. Gün içinde asla öğün atlamayın ve mutlaka tok olduğunuzdan emin olun. Bu sizi uzun süre buzdolabından uzak tutabilir.

-Dikkatli yemeyi öğrenin
Tabağa konulan her şeyi yemek zorunda değilsiniz bunu unutmayın. Mutlaka yediğiniz yiyeceklerin besin değerlerini, kalorilerini öğrenin. Ve yemek yerken bile bilinçli tüketici olmayı unutmayın!

-Uykunuzu eksik etmeyin
Gece geç saatlere kadar çalışmak hem vücudunuzu hem de ruhunuzu yorar. Gece 11'den önce mutlaka yatağa girmeli ve gece uykusundan yararlanmalısınız. Stresten korunmanın yolları olmayabilir ama en aza indirmenin yolları kesinlikle vardır. Siz de basit değişikliklerle stres altında yemek yemekten kaçınabilir ve etkilerini hayatınızdan çıkarabilirsiniz.

EMEL OKŞAR