ZAYIFLAMANIN ‘AKILLI’ YOLU

Dr Fevzi Özgönül'ün 'Beden Aklıyla Zayıfla' kitabı, kalıcı bir yöntem sunuyor!

Yaza kısa bir süre kaldı. Şimdi ‘panik atak' diyetlere dalma zamanı! Öte yandan, bu sefer kendiniz ve vücudunuz için akıllıca bir başlangıç yapmaya ne dersiniz?
Kilo vermek üzerine birçok yöntem ve kitap var. Kasım 2014 yılında piyasaya çıkan ve kısa süre içerisinde de 3. baskısını yapan ‘Beden Aklıyla Zayıfla' da bunlardan bir tanesi. Ancak diğerlerinden farklı olarak son derece etkili ve akla yatan bir yöntem anlatılıyor kitapta. Kitabın yazarı Dr. Fevzi Özgönül'ün denenmiş ve ‘tek yöntem budur' dediği bir zayıflama metodu bu. Deneyenler arasında ise, metodu geliştiren ve doktor olan babasının yardımıyla uygulayıp bir sene içinde tam 40 kilo veren doktorun bizzat kendisi de var... Kilo ile sürekli boğuşan biriyseniz ve çıkan bütün diyetleri denediğiniz halde, hala kilolarınızla başbaşaysanız, toplan 128 sayfadan oluşan bu kitabı mutlaka okuyun deriz. Zira aradığınız yöntem bu olabilir! Bu güne kadar 10.000 hastanın denediği yöntemin başarı oranı %95. Özgönül'ün muayenehanesine gittiğinizde, başarıya ulaşan hastaların (izinleri dahilinde yayınlanan) videolarıyla da kanıtlanıyor bu durum.

YÖNTEMİ UYGULAMAK İÇİN
Peki yöntem neye dayanıyor? Aslında çok basit bir kuralı var: Vücudunuz bebeğinizdir, ona bebeğinizmiş gibi bakın! Nasıl ki, bebek ihityacı karşılanana kadar ağlarsa, vücut da istediği gıda verilene kadar açlık çekiyor. Bunun nedenini bulup dindirmediğiniz sürece sinyal veriyor! Yanlış beslenme, vücutta yağ dokusu hasarı yaratıyor. İşte şişmanlık bu yağ dokusu hasarı ile başlıyor, zincirleme yapılan hatalarla körükleniyor! Beden Aklıyla Zayıflama yöntemi ise işte bu hasarı gidermeyi amaçlıyor.

Yöntemi uygularken, dikkat etmeniz gereken basit kurallar var:

1 Sabah kahvaltısını en geç 8.30'a kadar etmiş olun. Böylece öğle yemeğine kadar vücudunuza aldığı gıdaları sindirecek zaman kazandırmış olursunuz. Sindirim sürecinin 6 saat olduğu düşünülürse, 14.30'dan geç de öğle yemeği yenmeyeceği hesaplanırsa sindirim için yeterli zamanı ancak bu şekilde ayarlamış olacaksınız!
2 Kahvaltıda, zeytin, peynir, yumurta yiyebilirsiniz. Amacınız gerçekten ‘doymak' olmalı. Bu nedenle size geçici bir tokluk hissi veren mısır gevreği türevi gıdalardan, hamur işlerinden kaçınmanız gerekiyor. Ekmeksiz yapamam diyorsanız bir dilim tam buğday ekmeği yiyebilirsiniz. Bunun dışında kahvaltınızla beraber ceviz, çiğ badem ve çiğ fındık yemeniz gerekiyor. Öncesinde ya da sonrasında değil, yemeğinizle beraber! Çay, kahve, taze sıkılmış meyve suyu, bitki çayı ve ayran serbest... Şekersiz ve tatlandırıcısız olarak!
3 Kahvaltıda yiyeceğiniz her şeyi, meyve de dahil, sofradan yemiş olarak kalkmanız ve doymanız önemli! Zira arada, öğle yemeği saati olan 14.30'a kadar hiçbir şey yememeniz gerekiyor. Bir tane fındık bile. Bunu çok işiniz varken önünüze getirilen ‘acele iş' gibi düşünün. Siz nasıl tam bir işe başlamış ve konsantre olmuşken tepeden inme gelen bir ‘acil' işle çalışmanızı bölüyor sonra da gerçek işinizi bir türlü toparlayamıyorsanız, arada yenen bu öğünler de sindirim sürecine aynı etkiyi yapıyor!
4 Aralarda su içebilirsiniz. Ancak çay ve kahveyi fazla tüketmeyin. Bunun iki nedeni var: Su içme isteğiniz azalır... Diğeriyse her bir bardak çay ya da kahve içtiğiniz miktarın 3 katı kadar su tutar!

Etİketler
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.