ALERJİLERE TÜYOLAR 1

Laktoza, glütene ya da yumurtaya alerjiniz varsa; bu tüyoları kaçırmayın!

Hepimiz farklı besinlere karşı farklı reaksiyonlar veriyoruz. Bu besinler günlük hayatta sık sık kullanılan besinler olmadığında alerjiler biraz daha katlanılabilir oluyor fakat yumurta ve süt gibi ürünlere alerjiniz varsa hayat biraz çekilmez olabilir. Beslenme Uzmanı Gülşen Altın glüten, laktoz ve yumurta alerjisinin çözümlerini ELLE Türkiye okuyucularıyla paylaşıyor.

GLÜTEN SİZE İYİ GELMİYORSA
Gülşen Altın, çölyak hastalığının, buğday glüteni, arpa ve çavdardan benzer proteinlerin bağırsaklarda bağışıklık reaksiyonuyla ortaya çıkan kronik bir hastalık olduğunu belirtiyor.

Peki nasıl beslenmeli?
İşlenmemiş et, kümes hayvanları, balık, patates, fasulye, bakliyat, meyve ve sebze gibi doğal glütensiz yiyecekler tüketilmeli. Fındık, zeytinyağı, şarap, elma, çay, kahveyse ideal içecekler arasında.
Yasak olan yiyecekler:
Buğday, çavdar, arpa içerikli tüm ekmek, kek, bisküvi, pasta, makarna, kahvaltılık gevrekler, ayrıca bira, hazır çorbalar, soslar, şarküteri etler, işlenmiş peynirler, hazır yemekler, gazlı içecekler, cipsler, dondurma, tatlılar.

LAKTOZU TOLERE EDEMİYORSANIZ
Sütte 40'tan fazla protein bulunur ve her birinin de alerji yapma potansiyeli var. Bu sebeple birçok kişinin süte karşı alerji ya da intolerans problemi olması çok normal. İntolerans problemi özellikle yetişkinlerde çok görülüyor. Genel semptomları: Mide bulantısı, karın ağrısı, midede şişlik, gaz. Sebebi: Bizler büyüdükçe ince bağırsak daha az enzim salgılamaya başlar. Bu yüzden laktoz ürünlerini kolaylıkla sindiremeyiz. Bu besin ince bağırsaktan kalın bağırsağa geçerken oradaki bakteriler tarafından sindirilir, bu işlem sırasında atık maddeler üretir ve yaşadığımız pek çok semptomun sebebi de bu maddelerdir. Böyle bir problem yaşıyorsanız size tavsiyemiz, laktozsuz süt tüketmeniz; formülü daha basit ve sindirimi daha kolay. Bu arada yoğurt, peynir, keçi sütünün tolere edilmesi daha kolaydır, çünkü laktoz oranları daha düşük olmakla birlikte iyi bir kalsiyum kaynağıdırlar.

YUMURTAYA ALERJİNİZ VARSA
Yumurtayı tolere edemeyenler proteinleri metabolize eden enzimi üretemeyenlerdir. Bu sorunun yetişkinler arasındaki yaygınlık oranı yüzde 0.8'ken, bazı çocuklar da bu sıkıntıyı yaşıyorlar. Bu alerji ya yumurta beyazına ya hem beyazına hem sarısına ya da sadece sarısına karşı yaşanabiliyor. Veya yumurtanın sadece deriyle teması ve hatta solunum yoluyla alınması bile alerjiye sebep olabiliyor. Bu alerji 40 yaş üzeri kadınlarda daha fazla görülüyor. Tek çözümüyse ciddi bir diyet programı uygulamak ve hiçbir yumurta türüyle kontak halinde olmamak (tavuk, ördek, deve kuşu vb.). Yumurtayı beslenme programınızdan çıkarmak bünyenizde bazı vitaminlerin eksikliğine sebep olacak, bunu da farklı besinler alarak telafi etmek gerekir: Balık, kırmızı et, kuruyemişler, tahıllar ve meyveler.

Etİketler
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.