ALERJİLERE TÜYOLAR 2

Tahıllara, ete ve deniz ürünlerine alerjiniz varsa bu tüyoları kaçırmayın!

Dr. Ayça Kaya, tahıllara, beyaz ya da kırmızı ete ve deniz ürünlerine alerjinin tüyolarını ve çözümlerini ELLE Türkiye okuyucuları için paylaştı. Onlara geçmeden önce, bizden de bir küçük öneri; eğer bu ürünlere alerjiniz varsa ve dolayısıyla protein almakta sıkıntı yaşıyorsanız kinoa'yı deneyin! Protein ve lif açısından çok zengin olan kinoanın sindirimi de tahıllara göre çok daha kolay.

TAHILLARI SİNDİREMİYORSANIZ
Bazı kişilerde tahılların içindeki glütene karşı hassasiyet oluşuyor. Dr. Ayça Kaya, bu durumun buğday, çavdar, arpa ve yulaftan zengin beslenmeyle ortaya çıktığını belirtiyor. “Gaz, şişkinlik, bazen ishal, bazen kabızlık, halsizlik, yorgunluk ve çeşitli vitamin eksiklikleri ve buna bağlı şikayetler (saç dökülmesi, tırnak kırılması, cilt kuruluğu, görmede problemler vb.) gibi. Glüten içeren gıdalar günlük beslenmede kısıtlanırsa kişide semptomlar hafifleyebiliyor. Bu kişiler daha çok sebze, meyve, protein (et, tavuk, balık, peynir) ve süt, yoğurt, ayran gibi besinleri daha çok tüketebilir. Bununla birlikte glüten içermeyen pirinç, mısır, kinoa, mercimek ve nohut gibi karbonhidratları da günlük beslenmelerinde kullanabilirler.”

MİDENİZ ETİ SİNDİREMİYORSA
Bildiğiniz gibi, et, vücut için çok önemli bir besin maddesi. Kaslarımızın yapısını oluşturmaya yardımcı oluyor. Özellikle kırmızı et B12 vitamini ve demir açısından çok zengin. Bu da beyin fonksiyonlarımız için çok gerekli. Dr. Ayça Kaya, et sindiriminde güçlük yaşayanlara şu önerilerde bulunuyor. “Bazen et sindiriminde güçlük yaşanabilir. Özellikle taze etler dinlendirilmeden pişirilip yenirse veya yaşı geçmiş hayvanların etleri yenirse, her iki durumda da et sert olacağı için midede ağrı, rahatsızlık veya şişkinlik hissedilir. Çok yağlı et tüketirseniz, yemek borusunda yanma veya karnın sağ üst tarafında safra kesesi gerilmesine bağlı ağrı hissedebilirsiniz. Bazı protein diyetlerinde olduğu gibi tek yönlü olarak sadece yüksek miktarda et ve türevleri yenirse bu kişilerde kabızlık, kan yağlarında yükselme, gut, böbrek problemleri, kemiklerde mineral kaybı ve kemik erimesi ortaya çıkabilir. Sağlıklı bir vücuda sahip olabilmek için bütün besin öğelerinden gün içinde dengeli ve yeterli olarak alınması gerekir. Sayarak Beslenme Yöntemi dediğimiz bu sistemde, kişinin yaşına, vücut kitle indeksine göre gün içinde beş temel besin ögesinin (tahıl, protein, süt, sebze-meyve ve yağ grupları) dengeli ve yeterli alınmasını öneririz.”

DENİZ ÜRÜNLERİNE ALERJİNİZ VARSA
Deniz ürünlerine alerji ülkemizde 200 kişiden birinde görülüyor, diyor Diyetisyen Burcu İnce. “Deniz ürünleri alerjisi yetişkinlerde daha sık görülüyor. Ne yazık ki ömür boyu süren bir alerji çeşidi. Alerjiye sebep olan deniz ürünlerinden bazıları: Uskumru, ton balığı, ıstakoz, morina balığı, sardalya, kerevit, karides, yengeç, salyangoz, midye, kalamar, istiridye. Alerjisi olan kişilerin bu tür deniz ürünlerinden uzak durması oldukça önemli. Dr. Ayça Kaya, Avrupa'da 17 milyon kişinin alerjiden muzdarip ve bunların yüzde 60'tan fazlasının kadın olduğunu söylüyor: “En çok alerjenik besinler nedir diye baktığımızda; yumurta, süt ürünleri, çilek, balık, kabuklu deniz ürünleri, fıstık, fındık gibi besinler karşımıza çıkıyor. Kişinin alerjik olduğunu düşündüğü besinlerden uzak duracak şekilde bir beslenme planı yapılması çok önemli.”

Etİketler
/guzellik/saglik/alerjilere-tuyolar-2
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.