RUHUMUZU İYİLEŞTİRMEK

İyileşmeye olan derin ihtiyacınızı maskelemeyin.

Buse Saray BUSE SARAY 01 Mart 2023
RUHUMUZU İYİLEŞTİRMEK Adobe Stock

Son günlerde hepimiz yürüyen yaralı insanlarız. Ancak bu yara izlerinin altındaki mükemmel varlıkları unutmamamız gerekiyor. Yeryüzünde her anda, yeni yaşam ve sonsuz mucize fırsatı var.



Bir felaket sonrası, hepimiz savaştan dönen askerler gibi, ilişkilerimize hayatlarımızı sabote edebilecek yaralar, anılar ve düşmanlar getiririz. Hayatımıza acılar, kırık kalpler ve işgal edilen beyinlerle yaralı olarak devam ediyoruz. Ne yazık ki, bu yaralar vücudumuzda değil... Görünmeyen bu acılar, ilişkilerimizde, evlerimizde ve işimizde bir dizi duygu, çatışma ve davranış yaratıyor.

İyileşmeden ne kadar uzun yaşarsak, o kadar uzun süre geleceğimizi, umutlarımızı ve hayallerimizi kaybederek yaşayabiliriz. Kaybettiğimiz veya unuttuğumuz içsel güçlere erişmek için ruhumuzu uyandırmayı ve iyileştirmeyi öğrenebiliriz. Ruhumuzun gücü, tutku, yaratıcılık, sezgi ile bağlantıdır. Yaşamaya değer bir hayat yaratmak için ruhumuzun gücünü keşfedebiliriz.


Yara bandı
Bazı şeylerin neden üzüntü, uzun süreli depresyon, öfke patlamaları veya pasif saldırganlık duygularınızı tetiklediğini hiç merak ettiniz mi? Peki bu durumlarda biz ne yaparız? Kişiliğimizi göz ardı ederiz veya kendimizi yüzeysel arkadaşlarla çevreleriz, incinmeyi görmezden gelir ve yanlış bir şey yokmuş gibi davranırız. İyileşmeye olan derin ihtiyacı maskeleriz. Acılarımızı, yara bandı çözümleriyle tedavi ediyoruz ama bunun tekrar açılacağını biliyoruz. Her şeyi iyileştirme gücümüz var. Ama buna inanmak zorundayız.


Hiç duygusal, zihinsel veya ruhsal olarak aşırı zorluklar yaşadınız mı?
Duygusal, zihinsel veya ruhsal sıkıntıları farklı şekillerde yaşarız. Örneğin, depresyon, korku, öfke, şehvet, yalnızlık, bağımlılık, istenmeyen zorlamalar, keder veya kaygı duygularımız vardır. Bu sorunların sizi üzmesine izin vermeyin, bunun yerine zihninizi ve ruhunuzu yenilemeye odaklanın. Birinin tamir etmesine ihtiyaç duyan mekanik nesneler gibi olmadığımızı bilmeliyiz. Sadece iyileşmek için yeterli zamana ihtiyaç duyan yaralı varlıklarız.


Sorununuzun kökünü bulun
Manevi şifa, gerçekliği tamamlanmış olarak kabul etmeyi içerir; var olduğunu hayal ettiğiniz şeyler hakkında düşünmeyi ve onlara nasıl tepki vermeyi seçtiğinizdir. Yüksek bir ses duyduğunuzda, ne olduğunu anlamak için ağaca tırmanmazsınız, bunun yerine; kaynağının tehlikeli olup olmadığını anlamaya çalışırsınız. İyileşmeye karşı sahip olmamız gereken zihinsel tutum budur. İhtiyaç duyabileceğiniz çözüm türleri hakkında bir ipucuna sahip olmak için sorunun köklerine odaklanmalısınız.

Yoğun zihinsel, duygusal veya ruhsal mücadelelerden geçiyorsanız, aşağıdaki adımları deneyin.


RUHUNUZU İYİLEŞTİRMENİN 4 ADIMI

1
Yüzleşmek
İyileşmenin ilk adımı, bir sorun olduğunu kabul etmektir. Başka bir deyişle, güvenli bir yere taşınmaya istekli olmalısınız. İyileşmekten saklanmayı tercih ederseniz, özgürlüğünüzü kaybedersiniz.

2
Bilmek
Bazı gerçekleri ortaya çıkarmak istemiyorsunuz ya da bir sorun olduğunun farkında değilsiniz. Bir şeyi bilmek çaba ister; onu keşfetmelisiniz. Bu nedenle, sorunla doğrudan yüzleştikten sonra, bunun hakkında bilgi edinin.

3
Başa çıkmak
Bununla yüzleştikten ve bunu öğrendikten sonra, orada kamp kuramazsınız. Genellikle iyileşme anında gelir, ancak duygusal incinmelerde biraz çalışma ve biraz zaman alabilir.

4
Paylaşmak
Onunla yüzleştikten, ondan ders aldıktan ve onunla başa çıktıktan sonra iyileşme başlar ve harika bir şey ortaya çıkar.


RUHUNUZU NASIL İYİLEŞTİREBİLİRSİNİZ?

Duygusal ve ruhsal acılar, yaralı kısımları görebildiğiniz ve onarabileceğiniz fiziksel acılara kıyasla daha zordur. İyileşme sürecinde ne yapacağınızı veya nereden başlayacağınızı belirlemek zordur. İşte size yardımcı olacak ipuçları…


Ruhunuzun gerçek doğasını anlayın
Ruh, doğası gereği dişildir ve can erkektir. Can ve ruhun birleşmesi bütünlüğü doğurur. Dünyadaki baskıdan dolayı ruh (dişil) bilincini reddediyor ve eril olanı yükseltiyor, böylece hayatımızda bir dengesizlik yaratıyoruz. Ruhunuzun doğası gereği dişil olduğunu ve dişil enerjinin bastırılması nedeniyle ruhunuzun acı çektiğini anlayın.

Dişil enerjiniz, hayal gücünüz, tutku ve arzularınız, duygularınız ve yaratıcılığınızdır. Aynı şekilde eril enerjiniz de irade gücü, eylem ve motivasyon, akıl ve üretkenlikten oluşur. Dişil enerjinize değer verir ve onu desteklerseniz, ruhunuzu da besler ve iyileştirirsiniz. Dişil enerjinizin bileşenlerini öğrenin ve hayal gücü, yaratıcılık, tutku ve duyguların güçlerini keşfedin. Bu nitelikleri geliştirmek için zaman harcadığınızda, ruhunuzu da besler ve güçlendirirsiniz.


Tutkuyu ve gerçek zevki keşfedin
Tutkularımızı, görev ve yükümlülüklerle değiştirmeyi öğrendik. Çoğu insan, zevklerini ve tutkularını keşfedecek ve ruhlarını aç bırakacak zamanları olmadığına karar verdi. Tutkulu olduğunuz veya size gerçekten zevk veren bir şeyi yapmak için her gün zaman ayırın. Tutkularınızın ne olduğunu bilmiyorsanız, olasılıkları keşfetmeye başlayın ve hayatınızdan daha fazla gerçek zevk almanın en iyi 5 yolunun bir listesini yapın. Olmadı mı bir daha deneyin!

Devam edin

Oturup her şeyin yoluna girmesini dileyemezsiniz. Arzuladığınız şeyi elde etmek için çabalamalısınız. Geçmişi kenara bırakmayı (zor olsa da) öğrenin ve yolunuza devam edin. Olmuş olanı değiştiremezsiniz ama henüz gerçekleşmemiş olanı kontrol edebilirsiniz. Doğru zihinsel tutuma sahip olun; yani, hayatınızın anlamını kaybetmiş gibi aramayı bırakın, etkilemenin ve anlam yaratmanın sizin elinizde olduğunu anlayın.

Kendiniz olun, yani ne istediğinizi bilin ve değerleriniz için ayağa kalkın. Ardından, sakin olmak, daha az eleştirel olmak ve daha üretken olmak gibi, başarabileceğiniz kapasiteleri ortaya koyarak kendinizi yeniden keşfedin. Ayrıca kendinizi daha sıcak ve mutlu hissetmek için sevmeye çalışın ve zihninizi aktif hale getirmek için fiziksel aktivitelerle meşgul olun.


Profesyonel yardım alın
Bazı tıp uzmanlarını ziyaret etmekten korkmayın çünkü hormonlardaki bazı değişiklikler akıl hastalığına neden olabilir. Ayrıca, kendinize sorununuzun kökenine inmenize, üstesinden gelmenize ve hayatınızda olumlu değişiklikler yapmanıza yardımcı olabilecek bir terapist bulun.


Duygularınızın derinliklerine dalın
Duygularınız sizi ruhunuza bağlar. İçinizde birikmiş bastırılmış duyguları günlüğe kaydetmenize ve ifade etmenize izin verin. Bastırılmış duygularınızın altında yaratıcılığınız, tutkularınız, sezgileriniz ve hayal gücünüz yatıyor; gömülü hazineyi bulmak gibi… Ödemeniz gereken bedel, öfke, incinme, hayal kırıklığı ve korku gibi rahatsız edici duyguları hissetmeye, kabul etmeye, sahiplenmeye ve ifade etmeye istekli olmanızdır. Bunu yaptığınızda, ruhunuzun ikamet etmesi için daha uyumlu bir alan yaratacaksınız.


Her sabah kendinize sorun; "Bugün birine yardım etmek için ne yapabilirim?"
"Nasıl hizmet edebilirim?" "Morallerini yükseltmek için kimi arayabilirim?" Hizmet dışı ve koşulsuz sevgi verdiğinizde, Ruhunuzu besler ve iyileştirirsiniz. Başkalarına karşı nazik, sevgi dolu ve destekleyici olmak bireyin kendine ödülüdür.


Sevdiklerinizle bağlantı kurun
Sizi seven veya sizin sevdiğiniz insanlardan kendinizi soyutlamamalı veya uzaklaştırmamalısınız. Bazen destek için başkalarına ulaşmanın zor olduğu doğrudur. Bununla birlikte, güvendiğiniz çevrenizde, sizinle aynı sorunu yaşayan arkadaşlarınız veya akrabalarınız olabilir. Sorunlarının üstesinden gelmek için stratejilerinizi paylaşabilirsiniz ve birbirinizden faydalanırsınız. Bu nedenle, yalnızca tıp uzmanlarına güvenmeyin; belki yardımın çevrendeki insanlardan gelir.


İçinize dönün: Rahatlama ve farkındalık meditasyonunu keşfedin
Ruh kaybı, temassız hissetmenize neden olabileceğinden, kendinizle ve tutkularınızla yeniden bir araya gelmek için çalışmak, başlamak için iyi bir yerdir. Birini tanımak istiyorsanız, onunla zaman geçirmeye nasıl öncelik verdiğinizi düşünün. Aynı şey, ruhunuza aşina olmak için çalışmak için de geçerli… Farkındalık ve meditasyon bunun için harika araçlar olabilir. Ayrıca, size neşe getiren ve gerçek benliğinize ulaşmanızı sağlayan şeyler yapmak, kim olduğunuzun özüyle temasa geçmeniz için yollar sağlayabilir.

Rahatladığınızda zihninizi sakinleştirebilir ve sezgilerinizin sesini dinleyebilirsiniz. Meditasyonda yeniyseniz, öğrenmesi çok zaman almak zorunda değildir. En kolay yol, bir video ile meditasyona yönlendirilmektir. Yalnızca rahatlamanıza değil, ruhunuzla olan bağlantınızı iyileştirmenize de yardımcı olabilecek iyi bir video bulmak için “rahatlama meditasyonları” aramasını deneyin. Rahatladığınızda ve içinize döndüğünüzde, ruhunuzun sevgi dolu şefkatiyle karşılaşabilirsiniz. İpucu; sesi rahat ve yatıştırıcı olan bir öğretmen bulun.



Unutmayın; problemde değil çözümde yaşamayı öğrenmeliyiz!




SON HABERLER

Dergide Bu Ay

ELLE Haziran Sayısı Çıktı!

Kapağımızda ise Oral-B ile yepyeni bir işbirliğine başlayan oyuncu Yağmur Tanrısevsin var.

BU SAYIDA NELER VAR?

E-Bülten Aboneliği

E-bültenimize şimdi abone olun,
magazin dünyasındaki tüm gelişmelerden anında haberiniz olsun.