SAĞLIKLI VE HIZLI KİLO KAYBETME DİYETİ

Hedefiniz mümkün olduğunca çabuk yağ kaybetmekse, işte sizin için birkaç önemli diyet stratejisi.

Sağlıklı ve hızlı kilo kaybı sağlamak ilk başta olumsuz bir izlenim oluştursa da aslında doğru bir beslenme programıyla hiçte zor değil.

Bu stratejiler sizi yormadan istediğiniz kiloya ulaşmanıza ve plato döneminde iseniz kolaylıkla aşmanıza yardımcı olacaktır.

1.Değişiklik: Her sabah kendinizi Omega balık yağı, C vitamini, probiyotikler ve yüksek kaliteli bir multivitamin ile destekleyin. Böylece vücudun ihtiyacı olan mikro besinler alınacağından besinlere olan psikolojik ihtiyaç azalacaktır.

2. Değişiklik: Her gün yeşil içecekler, doyurucu salatalar ve kemik suyu gibi besin içeriği yoğun gıdalar tüketin. Yeşil içecekler, sindirime yardımcı olmak için vitamin ve mineraller, lifli ve çiğ gıda enzimleri ile dolu yapraklı yeşilliklerden yapılmalıdır. Kemik suyu yapmak için kemikleri düşük ısıda, yavaş pişirilmesi, bağırsakların iyileşmesine yardımcı olan amino asitler, mineraller, glisin ve jelatin dahil olmak üzere kemiklerden kolajen, kemik iliği ve diğer iyileştirici elementleri çıkarır, besin içeriğinin zengin olmasını sağlar ve iltihabı azaltır. Arzu ederseniz hazır olarakta satın alabiliriniz.

3. Değişiklik: Yeşil, yapraklı ve çiğ sebzelerden elde edilen lifleri tüketin.. Her zaman olduğu gibi, istediğiniz kadar nişastalı olmayan, düşük şekerli sebzeler yiyin. Nişastalı/şekerli kökleri ve yumruları (tatlı patates ve pancar gibi) ve tam tahılları minimumda tutun.

4. Değişiklik: Porsiyonlarınızı sınırlandırın. Her ana ve ara öğünde porsiyon kontrolü yapın. Bu yöntemi gerçekleştirmenin en kolay yolu yemeğinizi hızlı değil en az 15 dk sürecince tüketmek olacaktır. Son yapılan araştırmalar, daha az yemenin (IF Beslenme tarzı) yaşlanma karşıtı ve uzun ömürlü faydalar sağlayabileceğini göstermektedir.

Kalori saymanıza gerek yoktur, ancak geçici bir enerji açığı oluşturmak yağ kaybına neden olabilir.

Enerjinizde ne kadar açık var? Günde 500 kalori açığı, çoğu kişi tolere edebilir, ancak günde 1000 kalori açığı karşı vücut, agresif olacaktır ve sürdürülebilirliği zordur. Ne olursa olsun, daha hızlı kilo kaybına yol açacağını düşünseniz bile, kalorilerinizi günde 1000'in altına düşürmeyin. Bu noktada kas kaybedip sağlığınızı feda etmiş olacaksınız. Kesinlikle değmez.

5. Değişiklik: IF deneyin. IF beslenme tarzının birçok faydası arasında: insan büyüme hormonu üretimini (vücudunuzun yağ yakmasına, kas yapmasına ve yaşlanma sürecini yavaşlatmasına yardımcı olur), insülin duyarlılığını normalleştirmeyi, grelin seviyelerini ("açlık hormonu" olarak da bilinir) düzenlemeyi, trigliserit seviyelerini azaltmayı, iltihabı ve serbest radikal hasarını azaltmak vardır.

6. Değişim: Kahve ve polifenollerden gelen kafein ve yeşil çaydaki besinler de açlığı azaltmaya ve yağ yakımını hızlandırmaya yardımcı olabilir (özellikle sabahları). Kafeini aşırıya kaçırmayın, özellikle de çok çalışıyorsanız veya az uyuyorsanız - çok fazla adrenalleri uyarabilir. Bu nedenle 2-3 fincan kahveyi (yaklaşık 300-400 mg/gün) üst limit olarak belirleyin.

7. Değişim: Yağ alımınızı azaltın. Evet, çoğu zaman nispeten yüksek yağlı bir diyet tercih ederiz. Ancak mümkün olduğunca çabuk yağ kaybetmek istiyorsanız, lifli sebzeler ve proteinler yemenin daha doyurucu olduğunu görebilirsiniz.

8. Değişim: Genellikle şeker ve diğer saçmalıklarla dolu soslara dikkat edin. Dışarıda yemek yerken, daima sosların yerine farklı ürünler isteyin. Salata üzerine sıkmak için birkaç dilim limon veya sirke isteyebilirsiniz.

Yağ Kaybını Önleyen Bu Gıdalardan Kaçının

  • Bazı gıdalar kilo kaybınızı durdurabilir. Bu besinler herhangi bir gerçek besin maddesi içermeyen düşük kaliteli gıdalardır ve her ne pahasına olursa olsun kaçınılmalıdır.
  • İşlenmiş gıdalar veya telaffuz edemeyeceğiniz veya heceleyemediğiniz herhangi bir bileşen içeren gıdalar.
  • Kızarmış gıdalar veya endüstriyel bitkisel yağlar içeren gıdalar (örneğin, soya yağı, mısır yağı, aspir yağı, yerfıstığı yağı veya kanola yağı).
  • Tahıllar veya beyaz karbonhidratlar (buğday, yulaf, arpa, pirinç ve mısır dahil) veya bunlardan yapılan ürünler (makarna vb.).
  • Şekerler, mısır şurubu veya mısır şurubu içeren ürünler.
  • Yapay Tatlandırıcılar veya bunları içeren herhangi bir ürün (örn., Sukraloz, Splenda veya NutraSweet).
  • Soya veya soya içeren ürünler (örn. Tofu, soya proteini izolatı, tempeh, çoğu sebze burger, soya fasulyesi yağı, soya sosu, hidrolize bitkisel protein, vb.).

Unutulmamalıdır ki hızlı kilo kaybetmek eğer sağlıklı beslenilirse vücuda zarar vermeyecektir. Siz de beslenme düzeninize sağlıklı gıdalar ekleyerek kilo verebilirsiniz.

Diyetisyen Coşku MUTLU

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için çerez politikamızı inceleyebilirsiniz.