KIŞ DEPRESYONUNDAN KURTULUN

KIŞ DEPRESYONUNDAN KURTULUN



Kış Depresyonu'nun yetişkinlerin yüzde 10'unda görüldüğünü biliyor muydunuz?
Mutsuzluk, keyifsizlik, hayattan tat alamama ve enerji azalması şeklinde kendini gösteren bu hastalığın kendini göstermesinde güneşin etkisinin azalmasının da büyük etkisi var. Haftada en az iki kez balık tüketmek ve sık egzersiz olmak dışında, depresyondan kurtulmanıza yardımcı olacak 7 öneri.

Kış depresyonunu yenmenin 7 yolu:
1. Kış süresince gündüz saatlerinde doğal güneş ışığını olabildiğince almak büyük önem taşıyor. Penceresiz, yapay ışıkla aydınlatılan ortamlarda çalışanların, bu eksikliği telafi etmek için mesai öncesi ve hafta sonları güneşli ortamlarda bulunmak için çaba göstermesi gerekiyor.
2. Ev ve iş yerinde kullanılan aydınlatmanın doğal güneş ışığı tarzında ışık veren ampullerle yapılması öneriliyor.
3. Acıbadem Mobil Sağlık uzmanları, D vitamini açısından zengin olan balığın haftada en az iki kere yenmesi gerektiğini söylüyor. Bol sıvı ve meyve suyu tüketimi de depresyonun baş düşmanları olarak öne çıkıyor.
4. Kış depresyonunu yenmek için güneşli ve rahat bir ortamda kış tatili yapmak öneriliyor. Uzmanlar, kış ortasında güneş takviyesi alarak, depresyondan kurtulmanın mümkün olduğunu söylüyor.
5. Kış depresyonuna yakalanmanın en büyük sebeplerinden biri olarak uyku alışkanlıklarını değiştirmek öne çıkıyor. Uyku alışkanlığına sadık kalarak, geceleri geç saate kadar ayakta kalmamak vücudu zinde tutuyor ve depresyona karşı koruyucu işlev görüyor.
6. Acıbadem Mobil Sağlık uzmanları, haftada 3-4 gün yapılan egzersizin daha dinç bir vücut ve geceleri deliksiz bir uyku sağlayacağını söylüyor.
7. Kış mevsiminin devamlı ertelenen sosyal aktiviteleri gerçekleştirmek için uygun olmadığını düşünmemek, mevsim şartları ne olursa olsun planlanan etkinlikleri gerçekleştirmek zihni depresyondan koruyor.

Etİketler
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.