LÜKS TÜKETİM RAPORU

Lüks tüketim araştırma raporunda dikkat çeken 10 madde!

ELLE ONLINE ELLE ONLINE 12 Haziran 2014
LÜKS TÜKETİM RAPORU
<#text>Lüks pazarı 2012'de 171,8 milyar gelir elde etti!


<#text>


<#text>


<#text>


<#text> Deloitte'un “Lüks Tüketimin Küresel Güçleri 2014: Tüketicinin ellerinde” isimli araştırma raporuna göre Louis Vuitton, Fendi, Donna Karan gibi dev markaları bünyesinde olduğu LVHM şirketi başta olmak üzere, lüks pazarı 2012'de tam 171,8 milyar gelir elde etmiş. Bu şirketlerden her birinin bir yıl içerisinde gerçekleşen ortalama satış rakamı ise 2,3 milyar oldu.


<#text>


<#text>


<#text> Denetim, vergi, danışmanlık ve kurumsal finansman alanlarında, dünya çapında farklı bölgelerde 150'den fazla yerde faaliyet gösteren Deloitte'nin yaptığı araştırma Fransa, İsviçre, İtalya ve Amerika lüks tüketim markalarının en ön planda bulunduğu ülkeler arasında yer alıyor.


<#text>


<#text> 1- 2012 mali yılında dünyanın en büyük 75 lüks tüketim şirketinden elde edilen gelir 171,8 milyar dolar.


<#text> 2- Fransa, İsviçre, İtalya ve Amerika lüks tüketim markalarının en ön planda bulunduğu ülkeler arasında yer alıyor.


<#text> 3- -Gelişmekte olan ülkelerdeki lüks tüketim gelirlerinin 2025'e kadar %25 oranında büyüyeceği öngörülüyor.


<#text> 4- Türkiye'nin dünya ekonomisindeki payı %1,35 iken, lüks ürünler tüketimindeki payı yalnızca %0,9


<#text> 5- Rapora göre lüks tüketim endüstrisinde, bünyesinde moda devleri Louis Vuitton, Fendi, Donna Karan, Marc Jacobs gibi markaları bulunduran Fransız LVMH şirketi 21 milyar dolarlık lüks ürün satış geliri ile başı çekiyor.~


<#text>



<#text>


<#text> 6- İkinci sırada Cartier, Chloé ve Montblanc gibi şirketlerin bağlı olduğu Compagnie Financiere yaklaşık 12,4 milyar dolarlık satış geliriyle izliyor.


<#text> 7- Üçüncü sırada 10,1 milyar dolar satış geliri ile Amerikan kişisel bakım ve güzellik ürünleri grubu Estée Lauder bulunuyor.


<#text> 8- Özellikle Fransız, İtalyan, İspanyol, İsviçreli, İngiliz ve Amerikan şirketleri, en çok satış elde eden 75 şirketin toplam gelirinin yüzde 87'sini ve dünyada gerçekleşen toplam lüks tüketim ürünleri satışının yüzde 90'ını elinde tutuyor.


<#text> 9- Lüks ürün satış kategorisinde Fransa ve İsviçre, en büyük 75 şirket listesinin ortalama 12,6 olan bileşik büyüme oranını geçmiş bulunuyor.


<#text> 10- Fransa ve İsviçre'nin lüks pazardaki büyüme oranı 14,8 olurken, İtalya için büyüme oranı ise 12,4 seviyelerinde seyrediyor.

SON HABERLER

Dergide Bu Ay

ELLE Şubat sayısı Çıktı!

ELLE Şubat sayısı Çıktı!

Bu ay kapağımızda 2024'e farklı ve çok heyecanlı başlangıçlarla giren Eda Ece var.

BU SAYIDA NELER VAR?

E-Bülten Aboneliği

E-bültenimize şimdi abone olun,
magazin dünyasındaki tüm gelişmelerden anında haberiniz olsun.