iYİ BİR UYKU İÇİN NE YEMEK GEREKİR?

Doğru besinleri seçerek iyi bir uyku mümkün mü?

Gece deliksiz uyku çekip, sabaha enerjik bir başlangıç yapmayı hepimiz isteriz ancak birçoğumuz uykusuzluk sorunu yaşıyoruz. Elbette bunun nedenleri var. Beslenme uzmanlarına göre yiyip içtiklerimiz uykusuz gecelerimizin en büyük sorumlusu.
 
TABAĞIMIZIN İÇERİĞİNİ İYİ BELİRLEMELİYİZ
İyi bir uyku için, öncelikle akşam menümüzü iyi belirlememiz gerekiyor. Hipoglisemiden kaçmak ve sindirimi kolaylaştırmak için ne çok hafif ne de çok fazla olmayacak şekilde bir tabak hazırlamalıyız. Yağlı yemeklerden (fast food, kızartmalar), büyük porsiyonlardan, sindirimi zorlaştıran çok baharatlı yemeklerden, kafein ve gazlı içeceklerden (kahve, çay, kola...); aynı zamanda uykuya geçişi zorlaştıran çikolata ve alkolden kaçınmaya çalışmalıyız. Tabağımızı antioksidan ve vitamin kaynaklı meyve ve sebzelerle renklendirebiliriz.

HAFİF, ÇEŞİTLİ VE DENGELİ BİR AKŞAM YEMEĞİ
Beslenme uzmanlarının hem fikir oldukları bir nokta da şu: Akşam yemeği menümüzden ağır karbonhidatları çıkararak, hafif proteinler, sebzeler ve süt ürünlerini eklememiz gerektiği. İçecek olarak, su (ya da kaynamış su) her zaman önceliğimizdir. Taze sebzelere ek olarak pirinç, kinoa, mercimek de farklı besleyici alternatiflerdir. Giriş olarak da kolay sindirilebilen taze sebze çorbası ile başlayabiliriz. Tatlı olarak da, süt ürünleri ve meyve tercih edilmeli (muz, elma, incir ve ceviz) ...

ÇOK GEÇ YEMEMEYE DİKKAT!
Uygun standartlarda bir akşam yemeği yediğimizde, en az bir ya da bir buçuk saat geçmesini beklersek uykuya geçişimiz çok daha kolay olur.

DOĞAL BİR ETKİ
Uykuya geçişi kolaylaştırmak için, bazı özel otları ve çiçekleri (mine çiçeği, ıhlamur, papatya, melisa, portakal çiçeği veya lavanta ...) de tercih edebiliriz. Özellikle kaygı bozukluğu ve yoğun stres yaşadığınız dönemlerde bunu uykunuza yansıtmamak adına yatmadan 1-2 saat önce 1-2 fincan melisa ya da papatya çayı tüketmeye çalışın.

Etİketler
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.