DETOKS YAPARKEN DİKKAT!

Sağlıklı detoks yapmanın püf noktaları haberimizde!






Sonbahar'ın gelmesiyle hepimiz tatil rehavetinden çıkıp kendimizle ilgili
yeni kararlar almaya başladık. Tabii vücut sağlığımızla ilgili kararları bunların en başına koyarak. Tekrar spora yazılmak, özellikle akşam yemeklerinde hafif yemekler yemeye özen göstermek ve detoks yapmak. Bu noktada Uzman diyetisyen Diğdem Özkahya'nın detoksla ilgili uyarıları var. “Önce yeme-içmede sınır tanımadığınız tatiller, sonra detoks diyetler derken sağlığınızdan olmayın. Sadece sebze, meyve suları ya da çiğ besinlerle yapılan detokslar besin ögesi eksikliklerine yol açabilir” diyor ve bizimle sağlıklı detoks için dikkat edilmesi gerekenleri paylaşıyor.

Detoks; kızartma, aşırı yağlı besinler, ateşe direk temas ederek pişirilen etler, alkol gibi besin ve içeceklerin tüketiminden sonra vücutta oluşan serbest radikalleri azaltmayı amaçlayan bir diyet programıdır. Radikallerin oluşumu antioksidanlar yoluyla engellenebilir. Yeterli miktarda meyve ve sebze tüketimi ile antioksidan kapasiteyi artırmak mümkün ama sağlıklı detoks için bunlara dikkat:

• Detoks programları aynı diyet programları gibi kişiye özel hazırlanmalı.
• Detoksun süresi de kişiye özel olarak belirlenmeli.
• Sadece sebze, meyve suları ya da çiğ besinlerle detoks yapılmamalı.
• Pek çok detoks programının vücut için gerekli besin öğelerini içermediği unutulmamalı, bu nedenle uzun süre uygulanmamalı.
• Detoks sırasında da dengeli beslenme kurallarına uyulmalı.