Beslenme ve Kilo Yönetimi

Selahattin Dönmez, sağlıklı kilo yönetimine ilişkin sorularınızı yanıtlıyor.

Bacaklarıımdaki selülitler her geçen gün artıyor. Beslenme düzenimle selülit oluşumunu durdurabilir veya azaltabilir miyim?
 Selülit özellikle kadınlarda vücudun belirli bölgelerinde yağ birikmesi olduğuna göre, diyetin selülitin iyileşmesinde iyi bir yol olduğu kesindir. Vücudun toplam yağını azalttığımızda, selülitli görünen bölgelerde de güzel bir görünüm sağlanabileceğini klinik olarak gözlemledim. Aslında selülitin oluşumunda genetik faktörler, olumsuz yaşam koşulları, diyet ve hormon düzeylerinin etkin olduğu biliniyor. Ancak ne olursa olsun, yağ depolarını boşaltan bir diyetle selülitten kesinlikle kurtulabilirsiniz. Bezelye, taze yaban mersini, böğürtlen, kiraz, taze fasulye, mango, portakal, kabak, çilek, ahududu, kızılcık, greyfurt, elma, ıspanak, domates, rezene, dolmalık biber, kuşkonmaz ve havuç sayesinde toksin atmak ve selüliti engellemek,ayrıca oluşan selüliti yok etmek mümkün. Bu besinler yüksek miktarda esansiyel yağ asitleri ve antioksidanları içerdiğinden, selülitin yok olmasını sağlarlar. Mutlaka uzak durulması gereken besinler var mıdır? Evet, bazı besinler selülite karşı savaşırken bize hem engel olabiliyor hem de selülit oluşumuna eşlik edebiliyor. Bunlardan ilki, alkoldür. Alkol, vücut suyunun kaybolmasına neden olarak cildi bozar. Rafine edilmiş besinler, koruyucu katkı maddeleri ve şeker içermeleri nedeniyle selüliti tetiklerken, soda içimi ve yüksek miktarda hayvansal protein alımının da vücutta yağlanmayı artırdığı ve bölgesel yağlanmaya neden olduğu biliniyor.