ÇİKOLATA AŞKI

Onsuz yapamıyor ve yedikten sonra pişman oluyorsanız, işte çözümü!

Evet, hepimiz çikolatayı çok seviyoruz ve onsuz yapamıyoruz. Üstelik bir kere yemeye başladık mı paketi bitirmeden de duramıyoruz. Ama yedikten sonra duyulan pişmanlık ve alınan kilolarla baş etmek de çok zor. Uzman diyetisyen Selahattin Dönmez çikolatayı enerji yoğunluğu yüksek, yedikçe fazlası istenilen, porsiyon kontrolü zor olan, kilo almayı kolaylaştıran bir yiyecek olarak tanımlıyor ama iyi haberlerle devam ediyor açıklamasına...
2013 yılında Cambridge Üniversitesi'nde yapılan önemli bir araştırmada, bel ve karın iç bölgesinde yüksek yağa sahip 100 erkeğin dengeli zayıflama diyetlerine 50 gram kadar siyah çikolata eklendi. Bir ay boyunca diyeti düzenli uygulayan 80 kişinin bel ve karın iç yağlarında erimenin, siyah çikolatasız diyet uygulayan kontrol grubuna göre hızla azaldığı gözlemlendi. Araştırmacılar siyah çikolatada bulunan antioksidanların, özellikle karın içi ve bel çevresine yerleşmiş yağların erimesinde metabolik olarak aktif rol alabileceğini; ayrıca siyah çikolatadaki kakaodan gelen çözünür diyet lifinin de, bu yağların erimesinde görev aldığını bildirmişlerdir.