İSVEÇ DİYETİYLE YAZA HIZLICA HAZIRLANIN

Yaz tatilinize az bir zaman kaldıysa aradığınız diyet bu kez İskandinavlardan geliyor.

İki haftada en az 7 en fazla 20 kilogram vermenizi vadeden İsveç diyeti ya da Avrupa'daki adıyla Royal Danish Hospital Diet şu sıralar çok kişinin listesinde. 

Gün içerisinde olabildiğince az yemeyi, su dışındaki hemen her içeceğe ara vermenizi, sakızlar dahil şekersiz de olsa her türlü paketli yiyeceği hayatınızdan çıkarmanızı ve gerçekten de aç kalmanızı gerektiren diyet, sonrasında aşırı yemediğiniz sürece aldığınız kiloları da geri aldırmıyor. Normalde 13 gün süren ama 6 günden daha kısa yapılmaması gereken İsveç diyetinin menüsündekiler metabolizmayı hızlandırıyor vücudu gereksiz yağlardan uzak tutuyor. Hemen her diyet gibi günde en az 3 litre su içilmesi de diyetin yapıldığı süre boyunca gerekiyor. Diyet zorlayıcı olduğu için de tekrar başlamak için aradan en az 3 ay geçmesi lazım. Diyet sonunda vücut şeker almamaya alıştığı için tatlı isteğiniz de son buluyor.

İsveç diyeti menüsünde sevmediğiniz yiyecekler olsa da diyetin etkili olabilmesi için menüyü değiştirmemek gerek. Yedi günlük diyet listesini uyguladıktan sonra 8'inci gün listeye yeniden başlıyorsunuz ve 13'üncü gün kesinlikle diyeti sonlandırıyorsunuz. Ve her diyette olduğu gibi doktorunuza danışmalı ya da uygulamanıza engel olacak sağlık probleminiz varsa kesinlikle yapmamalısınız. İsveç diyeti oldukça düşük kalorili olduğu için gün içerisinde fiziksel olarak yorulanlara tavsiye edilmiyor.

Örnek İsveç diyeti menüsü:

1. gün
Sabah: 1 fincan filtre kahve, 1 küp şeker
Öğle: Yarım demet haşlanmış ıspanak, 2 haşlanmış katı yumurta, 1 orta boy çiğ domates
Akşam: 250 gram ızgara yağsız biftek

2. gün
Kahvaltı: 1 fincan filtre kahve, 1 küp şeker
Öğle: 100 gram light yoğurt ve 1 dilim salam
Akşam: 1 porsiyon yeşillik, 250 gram ızgara yağsız biftek

3. gün
Kahvaltı: 1 fincan filtre kahve, 1 küp şeker, 1 dilim kızarmış light ekmek
Öğle: 1 meyve, 1 domates, yarım demet haşlanmış ıspanak
Akşam: 2 çok pişmiş haşlanmış yumurta, salatalık ya da yeşillik

4. gün
Kahvaltı: 1 fincan filtre kahve, 1 küp şeker, 1 dilim kızarmış light ekmek
Öğle: 1 iyi haşlanmış yumurta, 25 gram yağsız beyaz peynir
Akşam: 100 gram yağsız yoğurt, 2 kayısı kurusu ya da 2 dilim portakal

5. gün
Kahvaltı: Haşlanmış rendelenmiş, üzerine bol limon sıkılmış 1 havuç
Öğle: 250 gram yağsız pişmiş balık
Akşam: 250 gram ızgara yağsız et

6. gün
Kahvaltı: 1 fincan filtre kahve, 1 küp şeker, 1 dilim kızarmış light ekmek
Öğle: 2 iyi pişmiş haşlanmış yumurta ve haşlanmış limonlu havuç
Akşam: 250 gram yağsız tavuk haşlama ve yeşillik

7. gün
Kahvaltı: 1 fincan filtre kahve, 1 küp şeker
Öğle: 250 gram yağsız ızgara köfte
Akşam: Akşam yemeği yok