BU 5 ORGANA DİKKAT!

Yaş alırken en çok etkilenen 5 organ ve onları korumanın yolları.

Zamanı geldiğinde, sağlıkla ve mutlulukla yaşlanmak hepimizin isteği. Sağlıklı beslenmek, stresten uzak kalmak, düzenli spor yapmak, sigara ve alkol gibi zararlı maddelerden uzak durmaksa yaşlanmayı geciktiriyor, sağlıklı yaş almakta önemli rol oynuyor. Acıbadem Kadıköy Hastanesi İç Hastalıkları ve Geriatri Uzmanı Doç. Dr. Berrin Karadağ, yaş alırken en çok etkilenen 5 organ ve onları korumanın yollarını anlattı.

1- BEYİN: 30 yaşından sonra beyin hücreleri ölmeye başlıyor
30 yaşından sonra beyin hücreleri yavaş yavaş ölüyor ve beyin dokusunda küçülme başlıyor. Bu olay 50'li yaşlarda beyin ağırlığında azalmaya yol açıyor ve her 10 yılda yüzde 2-3 oranında azalma meydana geliyor. Bu değişikliklere bağlı olarak da yeni bilgi öğrenme hızı azalıyor.

Haftada 2 defa balık yiyin
Beyin yaşlanmasını belli bir ölçüde geciktirmek elinizde. Haftada en az iki defa balık yemeli, sigara ve alkolden uzak durmalısınız. Ayrıca zihin çalıştıran egzersizleri uygulamak da önemli.

2- KALP: Yaş ilerledikçe kalp büyüyor  
40 yaşından itibaren kalbiniz de yaşlanmaya başlıyor. Kalp ağırlığında bir miktar artış meydana geliyor. Çünkü sol karıncık duvarı kalınlaşıyor ve karıncıklar arası bölme hafif büyüyor. Tüm bu yaşanan değişiklikler sonrasındaysa kalbiniz, olası sorunlara daha açık hale geliyor.

Sağlıklı beslenin, sigaradan uzak durun ve spor yapın

Sigara kullanmamak ve yağ tüketimini azaltmak çok önemli. Potasyum kalbin yapısını koruyan mineraller arasında yer aldığından potasyum açısından zengin muz, kayısı, sarmısak ve patates gibi gıdalar tüketin.

3- GÖZ: 40 yaşından sonra yakın uzaklaşıyor
40 yaşından sonra göz merceğinin sertliği artıyor, gözün nesnelere odaklanması için gereken şekil değişikliği gerçekleştirilemiyor ve sonuçta 50 santimden daha yakını görmede zorluklar yaşanıyor.

C ve E vitaminlerinden zengin beslenin

Görme duyunuz çok önemli işlevlere sahiptir. Yakın gözlüğü kullanmayı reddetmeyin ve dünyada görülecek pek çok şey olduğunu unutmayın. Göz sağlığını korumak için C ve E vitaminleri açısından zengin besinler tüketilebilir, çinko takviyesi alabilirsiniz. Ayrıca düzenli aralıklarla göz muayenesi yaptırmayı da ihmal etmeyin.

4- KULAK: 30 yaşından sonra görme siniri uzaklaşıyor

Yine 30'lu yaşlardan itibaren yaşlılığa bağlı olduğu düşünülen işitme kayıpları başlayabiliyor. Çünkü kulağa giden ve kanlanmayı sağlayan damarlar, kan taşıma görevini tam olarak yerine getiremiyor.

Çok yüksek sesli müzik dinlemeyin
Çok yüksek sesli müzik dinlememek özellikle gençken işitme sağlığınızı korumak için alınacak önlemler arasında yer alıyor. Duymanızda sorun yaşıyorsanız mutlaka KBB uzmanına başvurun.

5- KEMİKLER: Menopoz sonrası kemik erimesi başılıyor

Vücudun en önemli yapı taşlarından biri olan D vitamini özellikle menopoz sonrası kadınlarda azalıyor. D vitaminde yaşanan bu düşüş de özellikle kadınlarda kemik erimesini beraberinde getiriyor.

Güneş ışınlarından faydalanın

Kemik erimesinden korunmak için güneş ışınlarından yeterli miktarda faydalanmalısınız. Ancak özellikle 11:00 ve 16:00 arası güneşe maruz kalmamaya dikkat edin. Kemik erimesi sorunu için mutlaka düzenli kontrollerinizi yaptırın.

Etİketler
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.