ÇOCUĞUNUZU GÜNEŞTEN KORUYUN!

Çocuklar güneşe karşı çok daha hassas. Onları korumanın yolları ise haberimizde!

Yaz günleri özellikle okulları tatil olduğu için çocuklar için ayrı bir eğlenceli geçiyor. Bahçelerde, parklarda gönüllerince koşup oyun oynamak istiyorlar. Ancak gerekli önlemler alınmadığında çocuğunuz güneş yanığı ya da sıcak çarpması gibi şeyler yaşayabilir. Acıbadem Fulya Hastanesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı Dr. Yunus Emre Mercan, çocukları güneşten korumanın 10 önemli püf noktasını ELLE Türkiye okuyucuları için anlattı.

1. 11.00-15.00 saatleri arasında dışarı çıkarmayın: Güneş ışınlarının dik olarak geldiği 11.00-15.00 saatleri arasında çocuğunuzu dışarıya çıkarmayın ya da çıkarmanız gerekiyorsa bile, mutlaka güneş koruyucu kullanın. Yaz aylarında bu saatlerde hava bulutlu olsa bile korunma önlemlerini aksatmayın, çünkü bulut UV ışınlarını filtre etmiyor.

2. Gölgede kalın: Zararlı ultraviyole ışınlarından korumak için öğlen saatlerinde plaj ve park gibi yerlerde ağaç, tente ya da şemsiye altında oturmaya özen gösterin.

3. Kıyafet tercihine özen gösterin: Sıkı dokunmuş, yaz mevsimine uygun, pamuklu giysiler giydirin. Çünkü sentetik ve teri hapseden naylon içerikli kumaşlardan hazırlanmış kıyafetler terleme ile pişik gibi cilt döküntülerine yol açıyor.

4. Şapkası geniş siperli olsun: Şapka kullanmayı asla ihtimal etmeyin. Kullandığınızda da geniş siperli şapka takmaya dikkat edin. Beyzbol şapkaları kulağı ve boynu korumaz. Bu nedenle geniş siperli ve halkalı şapkalar daha iyi bir tercih olacaktır.

5. Güneş gözlüğünü ihmal etmeyin: Çocuğunuzun hem UVA hem de UVB ışınlarından koruyan güneş gözlüğü takmasını özendirin. Bu alışkanlığı ileride zararlı UV ışınlardan dolayı oluşabilecek kataraktı engelleyecektir.

6. Güneş koruyucu ürünü 2 saatte bir tekrarlayın: Güneş koruyucu kremi dışarı çıkmadan yarım saat önce sürmeye başlayın. Vücudunun her yerine eşit olarak uygulayın, elleri, kulakları, ayakları, dizleri ve enseyi unutmayın. Dışarıda olduğunuz sürece 2 saat
aralıklarla da tekrarlayın. Yüzme ve terlemeli yoğun egzersizlerden sonra güneş koruyucuları tekrarlayın ya da suya, tere ve kuma dayanıklı olanlarını tercih edin.

7. Bol bol su içirin: Çocuklar güneş altında susuz kaldıklarında tansiyon düşüklüğü senkop (bayılma atakları) gibi tablolar oluşabiliyor. 6 aya kadar olan bebekler sadece anne sütü ve mamayla beslendikleri için bunları verme sıklığını artırılabilirsiniz. 1,5 yaşına kadar olan çocuklarda günlük almaları gereken sıvıya anne sütü ve mama da dahil edilebiliyor. 7-12 ay arası bebeklerin günde en az 3,5 su bardağı (800 ml), 1-3 yaş arası çocukların 5,5 bardak, 4-8 yaş arası çocukların 7,5 bardak sıvı tüketmeleri gerekiyor. Bu miktarı kısa sürede içmek zorunda değiller. Güneş ışınlarının yoğun olduğu ve dışarıda geçirdikleri zamanlarda sıklığı artırılabilirsiniz.

8. Cildine uygun güneş koruyucu kullanın: Çocuğunuzun cildine uygun güneş koruyucular sürün. Genelde kimyasal filtreden çok, ciltte fiziksel bariyer yaratan “mineral filtre” içerikli, alkol, paraben ve parfüm içermeyen, alerji riski düşük koruyucular önerilir.
Bazı güneş koruyucular ciltte hassasiyet yapabiliyor, bu durumda doktorunuza başvurarak başka bir güneş koruyucu önermesini isteyin. Güneş koruyucu spreyleri, akciğerlere kaçma riski olduğu için dikkatli kullanın.

9. Güneş koruma faktörü en az 50 SPH olsun:
6 aydan küçük bebeklerde, cildin çok ince olmasından dolayı ciltte alerjik reaksiyon oluşturabiliyor. Bu yüzden çok mecbur kalmadıkça güneş koruyucu kullanılması önerilmiyor. Çocuğunuz 6 aydan büyükse, açık tenli ya da esmer olmasına bakmaksızın en az 30+ koruma faktörlü koruyucu kullanın. 30+ SPF olanları daha çok bahar aylarında tercih edebilirsiniz. Yaz aylarında 50+ SPF olanları kullanın.

10. İyi bir rol model olun: Çocuğunuz için aldığınız önlemleri siz de kendinize uygulayarak ona iyi bir rol model olmaya çalışın. Çocuğunuza güneş ışınının yararları yanında zararlarından da bahsederek bu önlemleri neden almak gerektiğini ayrıntılı olarak açıklayın. Böylece çocuklarınız bu önlemleri hayat boyu uygulama alışkanlığına sahip olabilir.

Etİketler