KAHVALTIYI ATLAMAK EKSTRA 13 KİLO!

Günün en önemli öğünü kahvaltıyı atlamak size ekstra 13 kilo olarak dönebilir!

Zaten çoktan duymuşsunuzdur... Beslenme konusunda fikir ayrılığı olan uzmanlar bile tek bir konuda her daim hem fikir: Kahvaltı en önemli öğün! O nedenle, 'İşe geç kaldım', 'Bunu geçiştireyim de öğlen doya doya yiyeyim' ya da daha da kötüsü 'Kahvaltıyı atlarsam zayıflarım' gibi düşünceleriniz varsa durun! Zira kahvaltıyı atlamak size senede 13 kilo olarak dönebilir!!!
Önce işin bilimsel kısmını açıklayalım: Gece boyunca düşen metabolizma hızı, kahvaltı ile birlikte yüzde 20-30 artıyor. Kahvaltı atlandığında ise vücut bir sonraki öğünde besin almayacağını zannederek kendini korumaya alıyor. Ne olur ne olmaz diyerek, gelecek öğünde tüketilen besinleri yağa dönüştürüp depoluyor. 
Bunu, İngiltere'de yapılmış bir çalışma da destekliyor... Sabahları ortalama bir kahvaltı ile 181 kalori alınıyor. Oysa kahvaltıyı atıştırmalıklarla geçiştirdiğimizde (ki bunlar genelde karbonhidrat ağırlıklı kek, poğaça gibi hamur işleri oluyor) 433 kalori alınıyor. Bu durumda günde ortalama 252 kalori fazladan alınmış oluyor. Görünüşte bize çok gelmeyebilir bu sayılar. Ancak gün içinde bu ekstra kalorinin sadece 10%'unu harcayabildiğimiz gerçeği dikkate alındığında, basit bir matematikle, bu 252 'masum!' kalori senede 13 kilo demek! Tabii eğer fazladan aldığınız kalorileri bir saatlik sıkı bir ev işi, 20 dakika ip atlama ya da 30 dakika koşarak yakmak gibi bir niyetiniz yoksa... 
Bu yazıyı okumadan önce, belki de kahvaltının bu kadar önemli olduğuna ikna olmamıştınız. Biz en iyisi kahvaltıyı atlamamak diyor ve Cemal Süreya'nın 'Kahvaltı' adlı şiirini referans alarak “Yemek yemek üstüne ne düşünürsünüz bilmem ama kahvaltının mutlulukla bir ilgisi olmalı.” diyoruz.
Cemal Süreya'nın derdi kaloriler ve kilo değildi muhtemelen ama mutlu olmak için kahvaltı kesinlikle şart!  

Etİketler
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.