KANSERDEN KORUNMAK İÇİN 10 ÖNERİ

'Kanserden korunmak için nasıl beslenmeliyiz?' sorusunun cevabı haberimizde.

Her 7 kişiden biri hayatının bir döneminde kansere yakalanabiliyor. Araştırmalar da bu noktada kanserle mücadelede yaşam tarzı değişikliklerinin önemini ortaya koyuyor. Kalıtımsal özellikler, beslenme düzeni, çeşitli virüs ve bakteriler, kimyasal ve radyoaktif maddeler, hormonlar ve bağışıklık sistemi gibi faktörler, kanser gelişiminde önemli rol oynuyor. Peki kanserden korunmak için dikkat edilmesi gerekenler neler? Memorial Ankara Hastanesi Tıbbi Onkoloji Bölüm Başkanı Prof. Dr. Şeref Kömürcü'nün, sorumuzun cevabı olacak 10 basit beslenme önerisi var.

Kanserden korunmak için bu önerileri dikkate alın:

1- İdeal kilonuzu korumaya çalışın. Bu amaçla, fazla şeker tüketmeyin.
2- Tek yönlü beslenmeden kaçının. Gün içinde tüm besin gruplarından uygun miktarlarda tüketin.
3- Kanserden korunmada posa alımının önemini unutmayın. Bu sebeple beyaz ekmek yerine çavdar, kepek veya tam buğday ekmeğini tercih edin.
4- Pişirme yöntemi olarak fırında veya haşlamayı tercih edin. Tütsülenmiş gıdalardan uzak durun.
5- Sigara içmeyin ve içilen ortamlarda bulunmayın.
6- Hareketsizlikten kaçının, günlük fiziksel aktivitelerinizi artırmaya özen gösterin.
7- Çay ve kahve tüketimini azaltın. Günde 2-2,5 litre su tüketin.
8- Aşırı alkol alımından uzak durun.
9- Haftada 2 veya 3 kez antioksidan içeriği yüksek besinleri ve omega-3 yağ asidi içeren balığı sofranızdan eksik etmeyin. Brokoli, karnabahar, lahana gibi antioksidan içeriği yüksek besinlerin tüketim sıklığını artırın.
10- Günlük tuz tüketimini 5 gramın altında tutmaya çalışın. Salamura, turşu gibi tuz oranı yüksek yiyeceklerin tüketimi sınırlandırın.

Etİketler
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.