BRONZLAŞAYIM DERKEN...

Artık ezberlediniz ama biz yine de hatırlatmak istiyoruz: Bronzlaşırken dikkat!

ELLE ONLINE ELLE ONLINE 31 Ağustos 2014
BRONZLAŞAYIM DERKEN...
<#text>Bazılarınız ‘tatil mi kaldı, bronzlaşmak için?' diyebilir. Ancak siz bu satırları okurken, bir yerlerde ELLE kızlarının güneş altında olduğunu tahmin etmek güç değil! Sıcak havalar sayesinde uzayan sezonda, hafta sonu kaçamakları sayesinde güneşle bol bol haşır neşir oluyoruz hala...


<#text> Bronz teni seviyoruz. Sağlıklı, enerji dolu ve dinç bir görüntü veriyor solgun yüzlerimize. Öte yandan, muhtemelen artık ezberlediğiniz uyarıyı bir kere daha tekrarlamak istiyoruz: En fazla bir hafta sürecek bu güzellik uğruna cildinize kalıcı hasar veriyor olabilirsiniz!


<#text> Anadolu Sağlık Merkezi Deri Hastalıkları Uzmanı Dr. Figen Akın, güneş ışığı ile doğrudan temasın derinin temel hücreleri olan keratinositlerin ölümüne, kollajenin parçalanmasına yol açtığını söylüyor. Tıbbi terimleri bir kenara bırakıp işin Türkçe'sine dönecek olursak bu cilt lekelenmeleri, kırışıklık ve erken yaşlanma demek. Buna bir de suyla temasın getirdiği olumsuzluklar ekleniyor. Gerek deniz gerekse içerdiği klorun da etkisiyle havuz suyu cildin nemini çalıyor.~ BEŞ HAYATİ ÖNLEM


<#text> Alınacak önlemler yok değil. İşte beş hayati önlem:


<#text> 1<#text> Öncelikle, güneş ve suyla temasın ciltten aldığı nemi yerine koymak gerekiyor. Dr. Akın, “Su cildin en önemli nem kaynağıdır. Bu sebeple su tüketimi yaz mevsiminde (günde en az 6-8 bardak) artırılmalıdır” diyor.


<#text>


<#text> 2 <#text>Antiaging özelliği olan A, E ve C vitaminleri içeren gıdalar tüketmek, yeşil sebze ve meyvelerin bol tüketilmesini Dr. Akın'ın önerileri arasında. Havuç, domates, maydanoz gibi karoten açısından zengin gıdalarla beslenmek, güneşin zararlarına karşı bir kalkan oluşturmak için ideal.


<#text>


<#text> 3<#text> C vitamini, retinol ve kalsiyum, fosfor, magnezyum, demir ve çinko, güneşin ciltte yaratacağı hasarı bir nebze frenliyor.


<#text>


<#text> 4<#text> Çay, elma, soğan, sarımsak, kırmızı şarap, patlıcan, sebze ve meyve gibi besinlerde olan polifenollerin (ferrulik asid ve kafeik asid vb.) antioksidan etkileri cildi oksidatif stresten koruyor.


<#text>


<#text> 5<#text> Yeşil çay, retinoidler, fenoller ve üzüm çekirdeği ekstratı gibi bitkisel ürünlerin bağışıklık sistemini düzenleyici, iltihabi olayları baskılayıcı ve antioksidan özellikleriyle cildi besliyor.

SON HABERLER

Dergide Bu Ay

ELLE Şubat sayısı Çıktı!

ELLE Şubat sayısı Çıktı!

Bu ay kapağımızda 2024'e farklı ve çok heyecanlı başlangıçlarla giren Eda Ece var.

BU SAYIDA NELER VAR?

E-Bülten Aboneliği

E-bültenimize şimdi abone olun,
magazin dünyasındaki tüm gelişmelerden anında haberiniz olsun.