ÇİKOATA SERBEST! KESİN BİLGİ!!!

Çikolata severlere müjdeli bir haberimiz var: Sağlık için çikolata şart!

ELLE ONLINE ELLE ONLINE 05 Ağustos 2014
ÇİKOATA SERBEST! KESİN BİLGİ!!!



<#text>


<#text> Yıllardır kendisini hem sevdik hem nefret ettik. Zira aslında onunlayken çok mutlu olmamıza rağmen malum 'toksik' bir aşktı bu. Bize göbek, kalça, selülit, sivilce olarak dönüyordu her seferinde! O nedenle fazla yaklaşmadık yanına. Yaptığımız ve arkasından da pişman olduğumuz kaçamaklar dışında.


<#text>


<#text> Öte yandan peşpeşe yapılan birkaç araştırma, ortaya çıkardı ki 'Çikolata Sevgilimiz' aslında yıllarca belki de boşuna suçlanmış! Bunlar öyle 'bilimadamları bakmış' tarzı küçük araştırmalar da değil üstelik... Boston'daki Brigham and Women Hospital ve Harvard Tıp Fakültesi'nin yaptığı araştırmalar teyit ediyor bunu. Çikolatada, daha doğrusu kakaoda bulunan flavanol, kalp krizi, felç, kalp hastalıklarından vefat riskini azaltıyor. Dört yıl boyunca 18.000 kadın ve erkek üzerinde yapılan çalışmaya göre, flavanol aynı zamanda önlem olarak da etkili. Zira kan basıncını, kandaki insülin miktarını dengeliyor ve damarların genişleyerek tıkanmasına engel oluyor. 


<#text> Farklı bir araştırmada ortaya çıkan bir diğer unsur da her gün sıcak çikolata içen bireylerin güneşin zararlı ışınlarına karşı doğal bir kalkan geliştirmesi. Dahası çağımızın hastalığı olan inüsilin direnciyle savaşması. ~


<#text>


<#text> Faydalara (araştırma sonuçlarından destek alarak) devam edecek olursak, çikolatanın şişmanlattığı iddiası da yalanlanıyor! Zira haftada beş kez çikolata tüketen kişilerin tüketmeyenlere göre 2,5 kg daha hafif olduğu gözlemlenmiş. Çikolata yiyenlerin vücutlarının orta bölgesindeki yağlanma da daha az olarak tespit edilmiş.  


<#text>


<#text> Peki bunca sene kötü bildiğimiz çikolatanın bu faydası nasıl açıklanabilir? Önce yazının başından bu yana söylemediğimiz bir parantezi buraya açalım: Çikolata yiyin dediğimiz zaman günde bir paket bitirin demek istemiyoruz. Bir kare çikolata (haftada 5 gün) fayda sağlamak için yeterli... İkinci bir nokta ise mümkün olduğu kadar bitter olan çikolatayı seçmek. Kakao oranı ne kadar fazlaysa o kadar iyi... Hatta diyetisyenler çikolata yerine bir tatlı kaşığı kakaoyu yoğurdunuza kahvenize eklemenin çok daha iyi olacağını belirtiyor.  


<#text> Faydanın nasıl ortaya çıktığına gelince... Çikolatanın içerdiği faydalı maddeler, kan dolaşımını hızlandırıyor ve küçük damarların korunmasını sağlıyor ve kandaki oksijen miktarını yükseltiyor. Bu da metabolizma hızının otomatik olarak artması demek. Evet sonuçta çikolatanın kalorili olduğunu biliyoruz. Onu daha iyi hale getirmek için bu yazıda torpil de geçmiş olabiliriz. Ama gerçekten kaliteli şekilde yenilen çikolatanın zararından çok yararı var. Özetle çikolata yiyebilirsiniz, tabii ölçüyü kaçırmadan... Ve evet, kesin bilgi!


<#text>


<#text> EMEL OKŞAR

SON HABERLER

Dergide Bu Ay

ELLE Mart Sayısı Çıktı!

ELLE Mart Sayısı Çıktı!

Baharı Hande Erçel ile karşılıyoruz.

BU SAYIDA NELER VAR?

E-Bülten Aboneliği

E-bültenimize şimdi abone olun,
magazin dünyasındaki tüm gelişmelerden anında haberiniz olsun.