CORONA VİRÜSE KARŞI BAĞIŞIKLIK SİSTEMİNİZİ GÜÇLENDİRMENİN 8 YOLU

Corona virüs salgınına maruz kaldığımız bu günlerde bağışıklık sistemimizi güçlü tutmak önemli. Beslenme ve Diyet Uzmanı Tuba Örnek, bağışıklık sistemimizi güçlendirmek için önerilerde bulundu...

Tüm dünyayı etkisi altına alan ve ülkemizde de görülen corona virüs, özellikle bağışıklığı düşük olan kişilerde daha çok rastlanıyor. Vücuda giren hastalık yapıcı mikrop ve virüsleri ortadan kaldırmak için savaşan bağışıklık sistemi, zaman zaman çeşitli faktörlerden etkilenerek zayıf duruma düşebiliyor ve buna bağlı olan bazı hastalıkların ağır veya tekrar tekrar yaşanmasına neden olabiliyor.

Beslenme ve Diyet Uzmanı Tuba Örnek, özellikle corona virus salgınına maruz kaldığımız bu günlerde bağışıklık sistemimizi güçlü tutmanın önemine değinerek, bağışıklık sistemimizi güçlendirmek için önerilerde bulundu.

ÇEŞİTLİ BESLENMEYE ÖZEN GÖSTERMEK

Bağışıklık güçlendirici beslenme önce dengeli beslenme ile başlar. 4 besin grubundan yeterli derecede beslenilmeli. Bunlar; süt ve ürünleri, et grubu, sebze-meyve grubu ve tahıllardır. Bu gruplar içerisinde enfeksiyon ile baş etme konusunda çok başarılı besinler var. Özellikle rengarenk çeşitli sebze ve meyveler çeşitli antioksidan ve lif içerikleri nedeniyle kıymetli. Özellikle soğan, sarımsak, lahanagiller, turpgiller, brokoli, nar, portakal, avokado başta olmak üzere tüm sebze meyvelere beslenme programınızda çeşitli olmak üzere yer vermelisiniz. Sebze ve meyvelerin bağırsaklarımızdaki yararlı bakteriler olan probiyotiklerin çoğalmasına yardımcı olması özelliği de savunma sistemimize güç katar. Probiyotik sayımızı arttırmak için yoğurt, kefir, turşu, sirke gibi fermente ürünlerden faydalanacağımız gibi probiyotik-prebiyotik takviyelerden de doktor ve diyetisyeniniz uygun görürse kullanabilirsiniz.

ŞEKER VE KARBONHİDRAT TÜKETİMİNE DİKKAT ETMEK

Karbonhidrat olarak basit yani sofra şekeri ve şekerle yapılan yiyeceklere ihtiyacımız olmadığı gibi bağışıklık sistemimizi de baskılar. Dolayısıyla kompleks karbonhidrat yani rafine edilmemiş, kepekli, kabuklu tahıllar tercih etmeliyiz. Örneğin tam buğday ekmeği, yulaf ve bulgur.

PROTEİN ALIMINI YETERLİ SEVİYEDE TUTMAK

Bağışıklık sisteminin salgıladığı antikorlar protein yapıdadır. Protein alımınızı yeterli düzeyde tutmalısınız. Et, tavuk, balık, hindi, yumurta, süt ürünleri, bakliyatlar protein içerir. Ayrıca bu grupta çinko minerali direncimizi arttırmamızda yardımcı olur.

HAFTADA 3 PORSİYON BALIK TÜKETMEK

Omega 3 yağ asitleri de bağışıklık sistemimizi güçlendirmede önemli rol oynar. Başta balık olmak üzere semizotu ve cevizde de bulunur. Balık tüketiminiz ızgara veya fırında olmalı. Haftada 3 porsiyon öneriyoruz. Tüketemiyorsanız balık yağı kapsüllerini doktor veya diyetisyeninize danışarak tüketebilirsiniz.

ZERDEÇAL TÜKETİMİ İLE BAĞIŞIKLIK SİSTEMİNİ HAREKETE GEÇİRMEK

Zerdeçal son zamanlarda üzerinde en çok çalışma yapılan bitkilerden biri. Bağışıklık sistemini harekete geçirdiğini biliyoruz. Baharat olarak karabiberle birlikte çorbalarınızda kullanabilirsiniz. Zerdeçal, zencefil içeren şekersiz pastillerden de yararlanabilirsiniz.

YAĞLI TOHUMLARI BESLENME DÜZENİNE EKLEMEK

Yağlı tohumlardan ceviz, fındık ve badem E vitamini, bitkisel yağ asidi ve çeşitli mineral içeriği bakımından faydalı. Yağ çeşidi olarak özellikle zeytinyağı, hindistan cevizi yağı, avokado yağları güçlü antioksidanlardır.

D VİTAMİNİNE DİKKAT ETMEK

D vitamini düzeylerinizi arttırmak için güneşten yararlanın. Doktor önerisiyle gerekiyorsa takviyelerinizi kullanın.

BOL SU TÜKETMEK

Bol su tüketimi vücuttaki toksinlerden arınmak ve metabolizmayı canlandırmak için önemli.

BAĞIŞIKLIĞI GÜÇLENDİRECEK ÖRNEK TARİFLER

*VÜCUT DİRENCİNİ ARTTIRACAK BİTKİ ÇAYI TARİFİ

Vücut direncinizi arttıracak örnek bitki çayı olarak; yeşil çay+ adaçayı+ 1 çay kaşığı doğal bal karıştırarak günde 2 fincan tüketebilirsiniz. Ihlamur, rezene, zencefil, kuşburnu çayları da önerilebilir.

*BOL ANTİOKSİDANLI SALATA MALZEMELERİ

Semizotu

Haşlanmış nohut / maş fasulyesi

Kuru domates

Kırmızı kapya biber

Haşlanmış karabuğday

Ceviz

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için çerez politikamızı inceleyebilirsiniz.