PAZARTESİ SENDROMUNA SON

Çalan telefonlar, geciken randevular, bekleyen işler derken uykularınız kaçmasın.

Hayalinizdeki işi yapıyor olsanız bile katılınacak toplantılar ve yetişilecek deadline’ların olmamasının verdiği özgürlük hissi paha biçilmezdir. Çoğumuzun yalnızca haftasonu tadabildiği bu his pazar akşamı gelip çattığında yok oluyor ve yerini huzursuzluğa bırakıyor. Yaklaşan haftanın hızlı temposu gözlerde büyüyor ve pazar akşamı kaliteli bir uyku çekmeye engel oluyor. Oysa ki dinlendirici bir pazar uykusu tüm haftanın gidişatını değiştirecek güçte.

Yeni haftaya yüksek motivasyonlu başlamanın altın kuralı uyku düzeninizi hafta içi – hafta sonu demeden bozmamak. Hafta sonu bedenimizi uykuyla şımartmak her ne kadar çekici bir fikir olsa da benzer saatlerde uyanmanın stresi azaltma konusunda etkisi büyük. Tabii hafta sonu da hafta içiymiş gibi uyanmak için cumartesi akşamı eğlencesini biraz da olsa kontrol altında tutmak gerekiyor. Kabul etmeliyiz ki, saat 4’ü bulan keyifli gece çıkmalarının sabahına alarm kurmayı kimse tercih etmeyecektir.

Çalışanların  ‘guilty pleasure’ı olan tüm günü yatakta geçirmek pazar gecesi uykusunun en tehlikeli düşmanları arasında gösteriliyor. Yorucu haftanın stresini en sevdiğiniz pijamalar içinde film izleyerek veya kitap okuyarak geçirmek sizde terapi etkisi yaratıyor olsa bile kaliteli gece uykusunu engellediği biliniyor. Yatak miskinliğinden vazgeçemeyenler için uyku öncesi yapılan kısa yürüyüşler oldukça etkili. 

Terapi demişken meditasyondan da bahsetmekte fayda var. Formu korumaya ve stresi azaltmaya yarayan meditasyonun pazar akşamı uykusuna da katkısı olduğu sık bilinmeyen gerçeklerden. İş hayatının yarattığı kaygı hissini pazar akşamı meditasyonuyla geri kazanıp yeni haftaya fresh başlayabilirsiniz. 

Pazartesi sendromunu azaltacak bir diğer püf nokta ise size işinizi cazip kılan sebepleri –ofisteki çok sevdiğiniz arkadaşınız, maaşınız gibi- bir kağıda yazmak. Bu listeyi her hafta yinelemenin psikolojiniz üzerindeki pozitif etkisi sizi de şaşırtacaktır.

Yaklaşan haftanın stresini yenmenin bir yolu da düzenli bir pazar akşamı geçirmek. Hatırlatıyoruz; pazartesi sendromunun en büyük destekçisi dağınık bir evdir. Bunun için sihirli kelimeler yıkanmış temiz çamaşırlar ve toplu bir ev. Bonus; evi toplarken harcanan sürede negatif düşünceler aklınızdan uçup gidecektir.

Son olarak, sarılın! Sevdiklerinize sarılmak kaygı hissini minimumda tutacaktır. Sizi evde bekleyen kedinizle oynamak bile stresinizi azaltıp kaliteli bir uyku yaşamanıza yardımcı olabilir.