REGL SANCISINA DOĞAL ÇÖZÜMLER

Diyetisyen Danem Apa Doğan, regl dönemi şikayetlerine doğal çözümler sunuyor.

Her ay kendimizde sınırsız çikolata yeme hakkını gördüğümüz, ağrılarla boğuştuğumuz, ilaçlardan medet umduğumuz regl döneminde doğal yollara başvurmayı denediniz mi?


Peki, hem bize verilmiş bir hediye hem de her ay idare etmemiz gereken bir yük olan regl dönemindeki ağrılı kramlar, bulantı, şişkinlik ve baş ağrılarını ilaç gibi bir kimyasalı vücudumuza sokmadan yok etmenin bir yolu var mı? Diyetisyen Danem Apa Doğan, özellikle kışın artan regl sancısı ve şikayetlerinin azalmasına yardımcı olacak yiyecek ve içeçekleri bizler için sıraladı:


SU: Günde 2,5 litre su tüketimi özellikle adet dönemlerindeki şişkinlik ve kramplara karşı çok etkili. Su içmek krampların şiddetini azaltırken, bu dönemde artan aşırı tatlı yeme isteğine karşı koymanız için çok faydalı. Bu dönemde şeker dengesini sağlamak için su şişenizin içine bir çubuk tarçın koymayı da deneyebilirsiniz. Aynı zamanda tarçını süte karıştırarak da tüketirseniz tatlı isteğinin önüne geçebilirsiniz.


BALIK: Omega 3 yağ asitleri ve D vitamini yönünden zengin somon gibi yağlı balıklar adet sancılarının azalmasına yardımcı olur. Her iki besin öğesi de kramp ve sancıların azalmasında etkilidir. Şişkinlik şikayetinin de azalması için kızartma yapmaktan kaçınmalı fırında buğulama veya ızgara yöntemlerini seçmelisiniz. Ayrıca balığın yanında yapacağınız havuçlu bir salata da yine krampları etkisizleştirmek için çok etkili olacaktır.


ANANAS ve MUZ: Ananas krampların azalmasında ve ödem atmakta çok etkili. Özellikle regl dönemi şişkinliklerinin giderilmesi için her gün kullanırsanız bu dönemdeki şikayetlerinizin azaldığını görebilirsiniz. Bu dönemde bir diğer dostunuz olan muz ise kramplar için birebirdir. Muzun etkisini, yedikten kısa süre sonra fark edebilirsiniz.


BİTKİ ÇAYLARI:Yeşil çay, kırmızı meyve çayları, tarçın portakal çayı ve nane limon çayı regl süresinde değişen tüm vücut fonksiyonlarının düzenli şekilde çalışmasını sağllıyor. Yeşil çay ödem oluşumunu azaltıp ve metabolizmanızın daha hızlı çalışmasını sağlarken, kırmızı meyve çayları (ahududu, kuşburnu, kızılcık, yaban mersini vb.) antioksidan kapasiteleri sayesinde rahatlatıcı bir etki vererek kramp şikayetlerini azaltıyor. Tarçın portakal çayı artan tatlı isteğinizi bastırmak için en etkili bitki çaylardan biri. Nane limon çayıysa şişkinlik, gaz ve bulantı şikayetlerinizin azalması için içmeniz gereken çaylar arasında yer alıyor. Ancak bu noktada güvenilir kaynaklardan elde edilen, saklama ve üretim koşulları belli olan çaylardan tercih etmeye dikkat etmeniz gerekiyor.


BİTTER ÇİKOLATA: Evet! Tatlıya en çok ihtiyaç duyduğumuz regl döneminde kalori bakımından yüksek tatlılar yerine 20 gram bitter çikolata yemeyi tercih edebilirsiniz. Bitter çikolata sizi mutlu ederken antioksidan etkisiyle kasların gevşemesine, rahatlamaya ve ağrıların azalmasına destek oluyor.