STRESTEN YEMEYE SON!

Duygularınızın yemeye ihtiyacı yok!

Duygu değişimleri sebebiyle yemek yemek, birçok insanın uğraştığı bir sıkıntı.

Günlük streslerin birikmesi sizi gereğinden fazla yemek yemeye itiyor olabilir.

İşteki sıkıntılarınız, duygu değişimlerine sebep oluyor ve bunu yemek ile bastırmaya çalışıyorsanız üzülmeyin! Bu dertten yakınan birçok insan var…Araştırmalara göre, herhangi bir sebepten oluşan stres kilo değişimlerine sebep olabilir bu durum kadınlarda, erkeklerde görüldüğünden daha fazla. İlişkilerinizdeki mutsuzluğunuz belinizin %10 genişlemesine sebep olurken, travmalar ise post-travma kilo artışlarına sebep olabiliyor. Buna duygusal yeme bozukluğu diyebilirsiniz ama yemek bunun sadece bir faktörü. 

Sebeplerin birçoğu vücudunuzun içinde gerçekleşiyor. Stres olduğunuz zaman yaşadığınız hormonal değişiklikleri sebebi ile vücudunuz hayatta kalma moduna giriyor. Fizyolojistlere göre bedeniniz ekstrem olaylardan işteki stresinize kadar her durumda aynı reaksiyonu gösteriyor. Beyniniz adrenalin bezlerine adrenalin salgılamasını söyleyerek, kalp atışınızı artıyor ve sakladığı enerjiyi kullanıyor. Yayılan kortizol ile yüksek kalorili yiyeceklere açlık hissiniz artıyor ve bu da uzun bir süre aç hissetmenize sebep oluyor. Kortizolün başka bir etkisi daha var, stresli zamanlarda vücudunuza yakılan kalorilerin yağ olarak depoluyor.Peki bu durumu nasıl değiştirebilirsiniz?DERİN NEFESLEROfisteki işleriniz artıyor, evde tartışmalar yükseliyor ve sizin de duygularınız adeta bir roller coaster gibi inip çıkıyor. Bu gibi durumlarda derin nefesler alın. Çok basit ve çözüm gibi görülmeyebilir ancak derin nefesler almak, endorfin sağlayarak duruma mantıklı bakmanızı sağlıyor. Burnunuzdan beş saniye derin nefes alın, beş saniye nefesinizi tutun ve ağzınızdan beş saniye boyunca bu nefesi verin. Bunu beş kere yaparak mutlu hormonları salgılamada yardımcı olabilirsiniz. 

HAREKETE GEÇİNFiziksel hareket sadece kalori yakmanın yanı sıra kortisol dengesi sağlıyor. Stresliyken koşu veya atlama gibi cardio egzersizleri deneyebilirsiniz.
 SAĞLIKLI BESİNLERE YÖNELİNGün içerisinde et, tahıl, meyve, sebze ve sağlıklı yağlar tüketerek kan şekerinizi düzene sokabilirsiniz. Aldığınız gerekli besinler ile kalori gereksiniminizi doldruarak kortisol seviyesini dengeleyebilirsiniz. Böylece, stres yeme alışkanlığınızı önleyebilirsiniz!


.