ASLINDA NE KADAR SU İÇMELİYİZ?

Ne çok az, ne de çok fazla!

Su içmek sağlığımız için en temel gereksinimlerden biri.

Vücudunuzun ısısından, sindirim sisteminize kadar, su en önemli ihtiyacınız.

Sadece organlarınızın değil cildinizin de suya ihtiyacı var. Peki sadece yüzünüzü, elinizi yıkamak su ihtiyacınızı karşılıyor mu? Tabii ki hayır! 

Doğru oranda su içmek sağlığınızı korumak için ilk adımlardan biri. Beyninizin %75’i bile sudan oluşuyor! Çalışan bir beyin, güçlü bir fizik ve akıl sağlığınız için yapmanız gereken şeylerde su en önde geliyor. Susuzluk motor fonksiyonlarınızı etkileyebilir ve bu nedenle çok daha çabuk yorulabilir, modunuz düşebilir hatta hafıza ve konsantrasyon kaybına uğrayabilirsiniz. Modunuzu yüksek tutmak için günde en az 1.6 ila 2 litre arasında su tüketmeniz gerekiyor, sıcak havalarda ise daha da fazla…Sağlıklı bir kiloya ulaşmak istiyorsanız su içmek metabolizmayı hızlandırarak kilo vermenizi hızlandırıyor. 'Ne kadar fazla su içersem metabolizmam o kadar hızlanır' diye düşünmek yanlış. Gereğinden fazla su içtiğiniz zaman vücudunuz fazlasını dışarı atıyor bu nedenle ekstradan içtiğiniz litrelerce sular cildinize ve vücudunuza pek de fayda etmiyor. Maalesef toksinleri atmak sadece su içerek olmuyor. Ne çok az ne de çok fazla… Önemli olan vücudunuzun ihtiyacı olanı karşılamak. 

Eğer doğru oranlarda su tüketiyorsanız bu cildinizde göstermeye başlar. Susuz kalıyorsanız cildiniz daha kuru olurken, ihtiyacınız olan oranı içiyorsanız cildiniz elastik, parlak ve pürüsüz olur. Eğer genelde kuru bir cilt tipine sahipseniz su tüketiminize dikkat edin. Özellikle mevsim değişikliklerinde yaşadığınız su kayıpları sadece vücudunuzun içini değil aynı zamanda cildinizi de etkiliyor. İstediğiniz kadar cilt bakım ürünleri kullanın, doğru oranda su tüketmiyorsanız bunun etkisini cildinizde görmeniz neredeyse imkansız! Sonuçta, her şeyin başı su! Cilt bakımının da, akıl sağlığının da, fiziksel gücün de, sağlıklı organların da… Hatta felsefenin bile başı su!.