KALBİNİZE DİKKAT

Kalp sağlığıyla ilgili özellikle kadınların dikkat etmesi gerekenler haberimizde



Günlük koşturmalarımız içinde kendimize vakit ayırmamak ve sağlığımızla ilgili sinyallere kulak vermemek, ciddi sonuçlar doğurabiliyor. Kalp damar hastalıklarına sürükleyen nedenlerin başında gelen diyabet, yüksek kolesterol, sigara ve metabolik sendrom kadınları daha çok etkiliyor. Uz. Dr. Deniz Şener, kadınların kalp sağlığı hakkında dikkat etmesi gerekenleri anlattı.

Kalbiniz için erken yaşlarda önlem almaya başlayın

Menopoz öncesi hormonal aktiviteler, kadınları kalp hastalıklarından önemli ölçüde koruyor. Dolayısıyla gençlikte alınacak önlemler, menopoz döneminde karşılaşılacak sorunların hiç ortaya çıkmamasında oldukça etkili.

Hamileyken kalbin yükü artıyor

Kadınların hamilelik öncesi kalp muayenesi yaptırması önemli, çünkü bu dönemde vücudun ve kalbin yükü artıyor. Artan bu yük nedeniyle kalp kapağında daha önceden oluşmuş olan problemler ciddi boyutlara gelebiliyor. Hamilelik söz konusu olmasa yaşam boyu kalp kapağına müdahale gerekmeyecek olan kadınlar, hamilelik sonrasında kapaklarda bozulma ile birlikte bu ameliyatı olmak zorunda kalabiliyor.

Kırık kalp sendromuna dikkat!

Türkiye'de hangi sosyoekonomik gruptan olursa olsun kadınların yükü her zaman çok daha fazla! Evdeki sorumluluklar, iş hayatındaki zorluklar, geç evlenmek ve ileri yaşlarda çocuk sahibi olmak gibi nedenlerle kadınlar daha fazla gerginlik yaşayabiliyor. Kadınlarda menopoz döneminde görülen Broken Heart Syndrome (kırık kalp sendromu), stresle birlikte aniden kalp yetersizliğine yol açmakta, kalp deforme olmakta ve bir anda pompa yapamaz hale gelmektedir. Paniğe kapılmayın; bu sorun yaklaşık bir aylık tedavi ile çözülebiliyor.

Kalp fazla kiloyu sevmiyor
Her vücudun taşıyabileceği bir kilo var. Fazla kilo; horlama ve uyku apnesi (uykuda solunumun duraklaması) başta olmak üzere sabah yorgun uyanma, hormonal bozukluklar, tansiyonun yükselmesi gibi kalbi yoran birçok hastalığa neden olabiliyor. Bu nedenle ideal kiloya inilmese bile kilo vermede ısrar edilmeli, birkaç kilonun verilmesinin bile sağlık için büyük önem taşıyor.

Sağlıklı bir kalp için “Akdeniz mutfağını” tercih edin
Etin, balığın, tavuğun en sağlıklısını yemek; sıvı yağ ve özellikle zeytinyağını tercih etmek; karbonhidrat tüketimini meyve şekeri olarak yapmak; meyve sebzeyi mevsiminde ve organik tüketmek; rafine şekerden uzak durmak; ekmeğin kepekli, çavdarlı ve tam buğdaylı olanlarını tercih etmek büyük fark yaratıyor.


Kendinizi tanıyın
Tüm kadınların kalp damar hastalığına karşı 40'lı yaşlarda kardiyoloji kontrollerine başlamaları ve hamilelik öncesi ekokardiyografi çektirmeleri gerekiyor. Genetiğinde kalp hastalığı olanlar dikkat:
• Ömür boyu sigaradan uzak durmalı,
• Doğum kontrol hapı kullanmamalı,
• Kolesterolü düşük tutmalı,
• Kilo almamalı,
• Ve düzenli olarak egzersiz yapmalısın

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.