Karbonhidratlar ve Zayıflama

Zayıflama programında karbonhidrata dikkat.

Günümüzde zayıflama programlarının yolunu kesen en önemli konulardan biri karbonhidrata bağımlılık nedeniyle kilo alıp verme döngüsü. Bu konunun çözümü ise Amerikan Diyetisyenler Derneği Deniz aşırı Ülkeler Türkiye Temsilcisi, Fark Etmeden Diyet Beslenme Ve Eğitim Danışmanlığı'ndan Uzman Diyetisyen Selahattin Dönmez’in önerilerini dikkate alarak çok kolay. Artık zayıflama yolunda bu önerileri dikkate alarak daha başarılı olabilirsiniz.

ELLE: Karbonhidrata neden aşerilir?
DİYETİSYEN SELAHATTİN DÖNMEZ: Belirli yiyeceklere karşı zaman zaman hissedilen aşırı isteğin arkasındaki etmenlerin ve “iştah” kavramının anlaşılabilmesi için, yapılan araştırmalar, net bir sonuca ulaşmak için henüz yeterli veri olmasa da, genellikle “kandaki şeker oranının düşmesinin açlığı tetiklediği” konusunda uzlaşmışlardır. Bu durum da, hızlı bir enerji kaynağı olması sebebiyle, karbonhidrat içeriği yüksek yiyecekleri aşermeyi açıklayabilmektedir. Karbonhidrat bakımından zengin yiyecekler, ekmek, bagel, pasta, tahıllar (makarna-pirinç-bulgur), çikolata, bisküvi, kraker, meyve ve meyve suyu, dondurma, patates cipsi, patates, çörek, tart, patlamış mısır ve şekerle tatlandırılmış içecekler gibi sayısız örnekten oluşmaktadır. Buna ek olarak, karbon-hidrat gibi davranan diğer maddeler (tatlandırıcılar, alkollü içecekler ve monosodyum glutamat gibi) karbonhidrat aşermesini ve/veya kilo alımını tetikleyebilir.