MUTLULUK UYKUSU

Güzellik uykusunu kesinlikle destekliyoruz ama uyku en çok mutluluğun ilacı!

Defalarca duymuş olabilirsiniz. Bir kez de biz tekrarlayalım: İyi bir uykunun saymakla bitmeyecek kadar çok faydası var. Öte yandan uyku derken sadece süresinden değil kalitesinden de bahsettiğimizi belirtelim!
2009 yılında farklı çalışma gruplarıyla bir çalışma gerçekleştirilmiş. Amerika'da yapılan çalışmada, 10 gün süresinde dört ayrı gruba farklı uyku süreleri tayin edilmiş. 8 saat, 6 saat, 4 saat ve uykusuz...
Sonunda 8 saatten az uyuyan grupta, dikkat bozukluğu, hafıza noksanlığı ve depresyon eğilimi gözlemlenmiş.
Öte yandan uykunun süresi kadar kalitesi de önemli. Örneğin 23.00-02.00 saatleri arasında en az bir saat derin uykuda olmamak, kilo problemi ve sindirim sıkıntılarına yol açabiliyor. Odada ses, ışık ve gürültü varken (mesela açık kalan bir televizyon ya da gürültülü bir sokak) uyumak, derin uykuya geçmeyi kısıtlıyor. 2014'te kadınlar üzerinde yapılan başka bir çalışmaysa kaliteli ve yeterli uyku alan kişilerin daha mutlu olduklarını kanıtlamış.

KALİTELİ UYKU İÇİN
- 2013 yılında Cornell Üniversitesi'nde yapılan bir çalışma pozitif insanların daha iyi uyuduğu ve daha mutlu uyandıklarını göstermiş. Bu yüzden yatmadan önce olumlamalar yapmayı ve hayal kurmayı ihmal etmeyin!
- İyilik hissi veren melatonin hormonunu salgılamak için tamamen karanlık, TV ve ışığın açık olmadığı bir odada uyuyun.
- Yatmadan önce rahatsız edici filmlere, fotoğraflara bakmayın.
- Görebileceğiniz bir yere çiçekler koyun. 2006 yılında Harvard'da yapılan bir araştırma, uyanınca çiçekleri gören kişilerin hem daha enerjik hem daha pozitif olduğunu göstermiş.

Etİketler
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.