UZAKTAN ÇALIŞMA HAKKINDA BİLMENİZ GEREKEN HER ŞEY

Evden çalışmaya alışmakta zorlanıyor olabilirsiniz... Sizin için profesyonellerden, evden çalışmayı kolaylaştıracak püf noktalarını bir araya getirdik.

Kural 1: Kalkın ve giyinin!

Sabah rutini, o günkü düşünce yapınızın temelini oluşturur. Her zaman yaptığınız rutininizi yapmaya çalışın. Alarmınızı aynı saate kurun, duş alın, dişlerinizi fırçalayın, biraz egzersiz yapın, eğer mümkünse normalden biraz fazla esneme egzersizi yapın ve hafif bir makyaj yapıp, normal kıyafetlerinizi giyinin. Pijama veya eşofman giymek yok! New York Borsası'nda bir koltuğa sahip ilk kadın Muriel Siebert, kariyerinin başında evden çalışırken, profesyonel hissetmek için her gün külotlu çorap giymiş. Muriel'i örnek alın!

Kural 2: Kendi çalışma alanınızı oluşturun.

Yatağınızdan çalışabileceğinizi düşünüyorsanız, tekrar düşünün... Evinizde, tercihen yatak odanız dışında, sessiz bir yer bulun,  masanızı kurun ve aydınlatmanızı ayarlayın. İş gününüz bittiğinde, kapıyı kilitleyin. Bu, iş gününün kafanızda da kilitlenmesini sağlayacaktır. Bu mümkün değilse, kendinizi mümkün olduğunca, yeterli aydınlatmaya sahip, oturma odasının bir köşesinde veya bir kitaplık ya da bir ünitenin arkasında, hatta mutfakta bile izole etmeye çalışın. Gününüz bittiğinde, bilgisayarınızı ve dosyalarınızı bir çantaya koyun. Bugün de bitti. "Yarın görüşürüz!"

Kural 3: Dikkat dağıtıcı şeylerden kaçının!

Alanınızı belirleyin. Aile üyelerinizle çalıştığınız saatler hakkında konuşun ve bu saatler için temel kurallar belirleyin. Bir konferans görüşmesi sırasında, etrafınızda koşturan çocuklar veya çoraplarını asan kocanız gibi konsantrasyonunuzu kesintiye uğratacak bir şey olduğunu varsayalım. Çözüm: Kapınıza bir "rahatsız etmeyin" işareti koyun veya sweatshirtünüzün arkasına yapıştırın.

Kural 4: Doğru pozisyonu alın

Sırt desteği en iyi, en rahat sandalyeyi kullanın. Aynı ofisinizde yaptığınız gibi bilgisayar ekranınızı ayarlayın. Sırt ağrılarını önlemek için iyi bir pozisyon almaya çalışın. Ayrıca uzun telefon görüşmelerinde, cep telefonunuzu başınız ve omuzlarınız arasına sıkıştırmaktan kaçınmak için bir kulaklık kullanın. Daha sonra Quasimodo gibi görünmek istemezsin!

Kural 5: Yeni bir ayakta oturma yöntemi deneyin

Neden dizüstü bilgisayarınızı bir kitaplık üzerine koyarak "Ayakta durma Masası"nı denemiyorsunuz? Toplum olarak, oturarak belki de sahip olduğumuzdan daha fazla zaman harcıyoruz! Oturmak, sağlığımız açısından tehlikeli olduğu için dikkatli olmalıyız. Kas dejenerasyonu, diyabet, kolon kanseri, sırt ağrısı... Bu nedenle, oturmaya ya da ayakta durmaya karar verseniz de, gün boyunca düzenli aktivite sağlığınız ve refahınız için gereklidir.

Kural 6: Kendinize karşı nazik olun

Evden çalışmak büyük bir değişim olabilir. Yalnız, izole, stresli, sinirli, endişeli, motivasyonsuz veya rahatlamış, enerjik veya üretken hissediyor olabilirsiniz. Bunların hepsi çok normal. Hiçbirimiz Süpermen değiliz. Her değişime alışmak zaman alır.

Kural 7: Gününüzü planlayın

Çalışma saatlerinize sınırlar koymaya çalışın. Başlangıç ve bitiş sürelerinize karar verin. Kendinizi harap etmeyin. Kendi evinizde her yerde ve ne yapıyor olursanız olun erişilebilir olun ancak evden çalışıyorsunuz diye tuvalet molanızda da bunu yapmanıza gerek yok! Gerçekçi ve pratik bir “yapılacaklar listesi" hazırlayın ve ona uyun.

Kural 8: Molalar verin

Her saat başı kalkmak ve gerinmek için alarmlar kurun. Her zamanki saatte, ailenizle birlikte öğle yemeği molası verin. Çocuklarınızla birlikte saat 4 molası verin. Gününüzü molalarla bölmek ve vücudunuzu hareket ettirmek kafanızın dağılmasını sağlayacak ve üretkenliğinizi arttıracaktır.

Kural 9: (Aile) Zamanınızı koruyun.

Birçok yöneticinin evden çalışan çalışanları hakkındaki endişesi, bu insanların çamaşır yıkayıp, oje sürüp, Netflix izlemesi... Aslında, gerçekte doğru olan bu durumun tam tersidir. İnsanlar, evlerinde daha fazla çalışır çünkü işyerinden "ayrılmak" zordur. Greenworking Cabinet tarafından yapılan bir araştırmaya göre, evden çalışmak, işyerine göre %22 daha verimlidir. Bu yüzden aşırı çalışmanıza gerek yok! Kendiniz ve aileniz için zaman ayırın.

Kural 10: İş arkadaşlarınızla iletişim kurun

Aşırı iletişim kurmadan meslektaşlarınızla bilgi paylaşmaktan çekinmeyin. Eğer bir yöneticiyseniz, ekibinize size nasıl ulaşabileceklerini söyleyin. Sahip olabileceğiniz yeni veya farklı iletişim ve verimlilik beklentileri hakkında onlara karşı açık olun. Onlara üzerinde çalıştıkları şeyle ilgili günlük veya haftalık güncellemeler gönderin. Ne kadar fazla rehberlik sağlar ve sınırlar çizerseniz, o kadar az yanlış anlaşılma olur ve işler yolunda gider!

Kural 11: Açıklama için telefon görüşmeleri yapın.

E-posta, sms, dm ve diğer yazılı iletişim yöntemleri yanlış anlamalara yol açabilir. Bunun olduğunu hissettiğinizde, bu sorunları çözmek için telefon açtığınızdan emin olun. Ekip arkadaşınız cevabını geciktiriyorsa, beklentileriniz ve zaman çizelgeleri hakkında bir konuşma yapın.

Kural 12: E-postalarınıza, çağrılarınıza ve sesli mesajlarınıza derhal cevap verin.

İnsanlar uzaktan çalışırken zamanın daha farkında olma eğilimindedir. Adil olsun ya da olmasın, bir meslektaşınız  bir e-postaya dört saatlik bir yanıt süresini çok gecikmiş bulabilir. Mesajları aldığınızı en kısa sürede onaylayın ve günlerinizin başında ve sonunda insanlardan teyit alın.

Kural 13: Video konferanslar için bir “stüdyo" oluşturun.

Video konferanslar uzaktan çalışanların en yaygın kullandığı yöntemlerden biridir. Profesyonel veya düz bir arka plana sahip olduğunuzdan emin olun. Arkanızda kalorifer üzerine asılı iç çamaşırınızın görünmesini istemezsiniz. Yeterli aydınlatmaya ve iyi bir mikrofona sahip olduğunuzdan da emin olun.

Kural 14: Belgeleri paylaşmak için bir sistem oluşturun.

Dosyaları paylaşmak için Google Dokümanlar, Box veya Dropbox iyi platformlardır. 

Kural 15: Meslektaşlarınız, arkadaşlarınız ve ailenizle sohbet etmeye devam edin.

Kafeteryadaki kahve molanıza elveda deyin! Artık koridorda veya asansörde iş arkadaşlarınızla rastlaşmak yok. Kısa sohbetler ve insan iletişimi korunması gereken çok önemli şeylerdir. İş arkadaşlarınıza mesaj atmak ve onlara bir şeyler anlatmak için gününüzden bir miktar zaman ayırın. Molalarınız sırasında bunu arkadaşlarınız ve aileniz için de yapın. İletişimde kalın.

Kural 16: Rahatsız edici bulsanız bile “yüz yüze” konuşun.

İzole hissetmekten kaçınmak için, ekibinizle ve iş arkadaşlarınızla daha doğal bir şekilde bağlantı kurmak için video teknolojisini kullanın. İnsan etkileşimi, özellikle uzaktan çalışma sizin için yeni ise, üretkenliğinizdeki ve zihinsel ve duygusal refahınızda büyük değişiklikler yaratabilir. Pro ipucu: konuşurken, ekranda değil, bilgisayarınızdaki kameraya bakın böylece insanlar gözlerinizi görebilir!

En İyi 5 Masa Egzersizi

Masanızda sadece etkili değil, aynı zamanda iş gününüze sorunsuz bir şekilde entegre edilmesi kolay olan çok sayıda egzersiz var. Yani, egzersiz yapmak için yaratıcı yollar arıyorsanız, kendinizi daha fazla yormayın:

1.Baldır Hareketi: Dik durun ve destek için masa veya sandalyenizi kullanın. Yavaşça parmak ucuna kalkın, bu pozisyonu koruyun ve sonra yavaşça aşağı doğru inin. Setlerinizi 3x10 şeklinde yapabilirsiniz.

2. Kol Egzersizi: Masanızın ve sandalyenizin önünde durun. Kollarınız düz bir şekilde, ön kenarı ellerinizle tutun, sonra bacaklarınızı uzatın, böylece poponunuz sandalyenin veya masanın hemen önünde olacak. Poponuz ön kenarın tamamen altına gelene kadar yavaşça aşağı doğru inin, sonra yavaşça yukarıya doğru kalkın. 10 kere tekrarlayın.

3. Görünmez Sandalye: Sandalyenizin birkaç santim önünde durun. Denge için kollarınızı öne doğru uzatın. Sırtınızı düz tutun, poponuz sandalyenizin ön ucuna dokunana kadar yavaşça aşağı indirin ancak, ağırlığınızı sandalyeye vermeyin. Birkaç saniye basılı tutun, sonra yavaşça ayakta durma pozisyonunu alın. Setlerinizi 10x20 şeklinde yapabilirsiniz.

4. Masa Şınavları: Masanızın ön veya yan tarafına bakacak şekilde, kenarı ellerinizle omuz genişliğinde tutun. Ayak parmaklarınızın ucunda dururken, sırtınızın düz olmasını sağlayan bir mesafeye ulaşana kadar ayaklarınızı masadan uzaklaştırın. Göğsünüz masanın kenarına neredeyse değene kadar yavaşça aşağı inin. Bir an durun ve sonra tekrar yavaşça yukarı doğru kalkın. Masanızın yüksekliğini ayarlayabiliyorsanız, daha fazla direnç için indirin veya daha az direnç için yükseltin. Setlerinizi 3x10 veya 5x10 şeklinde yapın.

5. Sandalyede Bacak Hareketi: Sandalyenizde otururken, sandalyenizin kenarlarını sıkıca tutun. Kontrollü bir şekilde, dizlerinizi kendinize doğru çekin ve yavaşça önünüze doğru uzatın ve bir süre durun. Setlerinizi 10x20 şeklinde yapmayı deneyin.

Yazı: Virginie Dolata

Çeviri: Deniz Akkaya