YENİ ZAYIFLAMA SIRRI: PATATES!

Diyetlerin her türlüsünü gördük. Şimdi sırada, Fransızların patates rejimi var!

Kilo vermeye çalışmak yaz-kış kadınların çilesi haline dönüştü. Her geçen gün bir sürü farklı zayıflama reçeteleri elimizde. Şimdi bu listelere bir yenisi daha eklendi! Son zamanlarda özellikle Avrupa'da yaygınlaşmaya başlayan en popüler diyeti,  “patates diyeti”ni araştırdık. Her zaman kilo aldırıcı bir yiyecek olarak düşünülen patatesin aslında planlı ve kontrollü tüketildiğinde zayıflattığı ortaya çıktı!

PATATES REJİMİ NEDİR?
Fransız beslenme uzmanı Jean Michel Cohen tarafından keşfedilen bu rejim, incelmek isteyenler için birebir. Yapmak için tek şart, sadece nişasta bazlı beslenmek. Özellikle de patates ile! 
 
NASIL YAPILIYOR? 
Patates kızartması sevenler hayal kırıklığına uğrayacaklar. Evet patates yiyoruz ama kızartmadan! Genel bir fikrin tersine, patatesin 100 gramında sadece 79 kalori var. Ancak nasıl hazırlandığına bağlı her şey! 'Light' bir patates için buharda, suda veya fırında pişirmeniz gerekiyor. Bu rejimde günlük tüketimde 1400 kaloriyi geçmemek şart.
 
ÖRNEK MENÜ
Sabah: Katı gıdalar yok. Şekersiz çay veya kahve ve taze sıkılmış meyve suyu (Portakal suyu olabilir). 
Öğlen: Patates salatası. Tatlandırmak için yağsız soslar veya otlarla birlikte tüketebilirsiniz.
Akşam: Başlangıç olarak, patates çorbası. Ardından mantarlı bir patates yemeği ya da fırında pişmiş patates.
 
AVANTAJLARI NELER?
Oldukça etkili olan patates rejimi ile bir ayda 4-5 kilo kaybedebilirsiniz. Ancak 7 günden fazla bu rejimi yapmamak gerekiyor. Ayrıca, patates C, B1, B2, B3, B6 vitaminleri ve mineral açısından oldukça zengin. Enerji veriyor ve sağlıklı hissetmenizi sağlıyor. Tek başına ödem arttırıcı ve bağırsak temizleyici özelliği olması da göz ardı edilmemeli.
 
DEZAVANTAJLARI NELER?
Az çeşidi ve kalorisi az olduğundan uzun süre takip etmesi zor bir rejim ve bir müddet sonra vücudunuza yetersiz gelebilir. Bu yüzden obezite ile mücadele edenler için uygun bir program değildir ancak birkaç kilo fazlası olanlar için ideal olacaktır.

Not : Unutmayın bu diyet size göre olmayabilir. Her diyette olduğu gibi bu diyeti uygulamak için de ilgili doktorlara başvurmanızda fayda var!

Etİketler
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.