RUH HALİNİZE HANGİ EGZERSİZ DAHA İYİ GELECEK?

Endişeliyseniz plank, modunuzu yükseltmek için koşu... Ruh halinize göre size iyi gelecek egzersiz türlerini keşfedin...

Günlük yaşantımızda karşımıza çıkan olumlu veya olumsuz olaylara olan tepkilerimiz o anki psikolojimize göre farklılık göstermektedir. Kimilerimiz bu konu hakkında birçok araştırma yapmış olup daha çok olumsuz yönde etkilenmiştir. Herhangi bir durum söz konusu olduğunda kendinize hâkim olabilmeyi ya da bir iş konusunda üretkenliğinizin düştüğünü gördüğünüzde ilk olarak yapacağınız şey egzersiz olmalı. 

Endişelerimiz, ani öfke kontrolsüzlüğü, zihninizin sürekli karmaşık halde olduğu durumlarda en etkili yöntem egzersizdir. Hem bedensel hem de ruhsal olarak daha iyi hissetmek için sadece kendinize biraz zaman ayırmanız yeterlidir. Daha çok pozitif duygulara erişebilmek için sorunlarınızın çözümü hakkında farklı egzersizler mevcuttur. Bakalım ruhunuza hangi egzersiz daha iyi gelecek?

Depresyon Belirtileri ile Baş Edebilmenin Formülü: Yürüyüş

Pandemi sürecinde hepimizin yaşadığı sorunlardan bir tanesi olan depresyon, son zamanlarda karışımıza çıkan problemlerin başında yer almaktadır. Eğer dışarı çıkma lüksünüz yoksa veya çok fazla çalışıyorsanız Leslie Sansone’un YouTube içeriklerine göz atabilirsiniz. Yürüyüş yapmak hem ruh sağlığınıza hem de bedensel sağlık açısından size oldukça faydalı gelecektir. Herhangi bir ağırlık ya da spor ekipmanları istemeden kolay bir şekilde yapabilirsiniz. Hatta yeni yerler de keşfedebilirsiniz. 

Öfke Kontrolünüz için: Boks

Öfkeyi dizginleyebilmek her zaman kolay değildir. Bunun için evde bir şeyleri dağıtmak veya insanlarla kavga etmek öfkenizi azaltmak için işe yarayacağını düşünüyorsunuz. Aslında bu gibi durumlarda sadece öfkenin içinizde bir ateş gibi harlanmanızı ve daha çabuk öfkelenmenizi sağlıyor. Boks için kurslara veya spor salonlarına ihtiyaç duymadan evinizin bir köşesine koyabileceğiniz bir kum torbası ve boks eldivenleri yeterlidir. Eğer evinizde yeterli alanınızın yoksa donanım bulundurmandan boks yapabilmek için aşağıdaki videoyu izleyebilirsiniz. 



 Fikirlerinizi ve Düşüncelerinizi Daha Çok Geliştirmek İçin: Dans 

Dans etmek özgürlük hissini bize yaşatan en önemli etkenlerden birisidir. Dans ettiğiniz zaman daha özgür ve kendinizi daha sakin hissedersiniz. Zihninizi boşaltmak ve bir durum karşısında daha hızlı düşünmek için dans koreografilerini izlemeniz ve onlara ayak uydurmanız yeterli olacaktır. Sevdiğiniz müziklere ritim duygusu ve özgürlük hissini katarak zihninizi boşaltabilir ve herhangi bir olay karşısında daha çabuk düşünebilirsiniz. 

Ara Vermek İçin: Tai Chi

Günlük koşuşturmacalardan vaktin nasıl akıp gittiğini anlamadığımız günlerde iyi hissedebilmek oldukça zordur. Bu gibi durumlarda evinizde uygulayabileceğiniz nefes egzersizlerinin de içinde bulunduğu Tai Chi eski Çin geleneğine dayanan dövüş sanatıdır. Nefes alışverişinizi düzenler ve günlük koşuşturmacalardan sizi uzaklaştırabilir.

Modunuzu Yükseltmek İçin: Koşu

Enerjinizin düştüğünü ve uyuduğunuz halde yorgun olduğunuzu hissediyorsanız bu egzersiz tam size göre. Özgüveninizi yerine getiren bu egzersiz ile daha enerjik ve daha zinde hissetmenize yardımcı olur. Kaslarınızı çalıştırmak için de kullanabileceğiniz bu egzersizi ister evinizde isterseniz bir sahil kenarında da gerçekleştirebilirsiniz. İçerisinde bulunduğunuz durumun size katmış olduğu faydalı ve zararları düşünerek kendiniz için daha uygun bir yol haritası çizebilirsiniz.

Yorgunluğunuzu Hafifletmek İçin: Hatha Yoga

Kış aylarının soğuk havası, pandemi süreci ve iş yorgunluğu derken uykuya daha fazla ihtiyaç duyulmaktadır. Sıkça bedeninizin yorgun olduğunu düşünüyorsanız rahatlatıcı ve yavaş tempolu egzersizleri bulunan Hatha Yogayı sizlere tavsiye ediyoruz. Yavaş tempolu egzersizleri ile hem vücudunuzdaki hem de zihninizdeki yorgunluğu atabilirsiniz. Kendinizi yormadan uygulayabileceğiniz bu yöntem rahatlık ve yorgunluk için birebir çözümdür.

Endişeden Kurtulmak İçin: Plank

Günlük hayatın endişelerinden ve stresinden arınmak için daha enerjik ve sakin hissetmeniz gerekir. Bedeninize odaklanarak yoğun stres altındaki endişelerinizi bir kenara atabilir ve bu egzersiz ardından boş yere stres ve endişe duyduğunuzu hissedebilirsiniz. Vücudunuzun ve zihninizin daha sağlıklı görünebilmesi ve yaşadığınız pozitif olayları daha güçlü karşılayabileceğinizi unutmayın. Hayatınıza bir katkı sağlayabilmek istiyorsanız burada bulunan size uygun egzersizleri yapmaya gayret etmelisiniz.

Kaynak: https://www.uplifers.com/ruh-haline-gore-egzersiz-secimi/

Etİketler