VÜCUDUNUZUN EN MÜKEMMEL ŞEKLİNE NASIL ULAŞIRSINIZ?

Sadece size özel yapımış bir plana ihtiyacınız var!


4. “KUM SAATİ” MİSİNİZ?
Omuz ve kalçanız birbirine yakın genişliklerdedir ve ince bir beliniz vardır.
EGZERSİZ PLANI: Kum saatine grubuna fit bir biçimde dahil olmak aslında en tercih edilendir; ama bu grupta olup da denetimden uzak bulunanlar da vücutlarını çok kısa sürede biçimsiz hale sokabilirler. Kum saati yapısına sahip olanların avantajı, orantılı olarak kilo verebilmeleridir; dolayısıyla diledikleri egzersizleri yapmakta daha serbesttirler. Kum saati grubundaki kişiler genellikle atletik yapılıdır, geniş omuzludur ve duruşu kuvvetlidir. Eğer kum saati şeklindeyseniz, sert bir program uygulamanız ve çabuk sonuç almanız mümkündür. Bokstan dansa kadar birçok spor, kum saati grubu için gayet uygundur. Kum saatindekilerin sütyen askısı alanlarında kilo almaları kolaydır; bunun için sırtkaslarına odaklanmaları ve örneğin 1metrelik elastik sırt bantlarıyla çalı?maları önerilir. Bu esneme bantıyla bütün kas grupları çalıştırılabilir. Sırt kaslarını güçlendirmenin bir başka faydası da, büyük göğüslere karşı denge oluşturup destek sağlamaktır, zira kum saati grubunda iri göğüslülere çok rastlanır. Ağırlık (dumble) kaldırmak veya dış kol kaslarını çalıştıracak press-up egzersizleri işe yarar.
NELER YAPMAMALI: Kum saati grubundaki kişiler çok aşırı spor yapmaktan kaçınmalıdır. Çünkü o zaman vücut mevcut olan yağları biriktirmeye çalışır ve bu yağlar da doğrudan üst bacak ve popo bölgesine gider. Sağlıklı ve dengeli bir zayıflama, haftada bir veya en çok iki kilo vermek demektir. Eğer bundan daha hızlı kilo verirseniz, büyük ihtimalle o kiloları geri alırsınız.