BALIK YEMENİN FAYDASI

Kalbinizi korumanın en etkili yollarından biri sık sık balık yemek.

Uzman diyetisyen Selahattin Dönmez, özellikle kalp sağlığımız için balık yememizi öreniyor ve ekliyor;
Yapılan bilimsel çalışmalarda bol taze sebze-meyve, kurubaklagil ve cevizle birlikte omega3 içeren besinlerin yenmesinin kanda toplam ve kötü huylu kolesterolü ve trigliserit (kan yağları) seviyelerini düşürdüğü sonucuna varılmıştır. Özellikle hayvansal kaynaklı omega3 yağ asitlerini, balıklardan almanın önemli olduğu görüşü kanıtlanmıştır. Balıkların haftada 200-300 gram tüketilmesinin, kalp damar hastalıkları riskinde azalma meydana getirdiği belirtilmiştir. Amerikan Kalp Birliği, 2010'da haftada iki-üç porsiyon (450 gram) balık ve deniz ürünü tüketiminin teşvik edilmesini önermiştir. Balık ve deniz ürünlerinin; B grubu, A, D ve E vitaminlerinin yanısıra; minerallerden fosfor, iyot, selenyum, çinko, magnezyum içermeleri sayesinde kalp hastalıklarından koruduğu ifade edilmiştir.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için çerez politikamızı inceleyebilirsiniz.