KONUMUZ: ŞOK DİYETLER

KONUMUZ: ŞOK DİYETLER

Birçoğumuz daha çabuk kilo vermek amacıyla şok diyetleri daha çok tercih ediyoruz. İstediğimiz sonucu alıyor olsak da bu sonuç çok kısa sürüyor ve hepimiz bunun nedenini merak ediyoruz. Beslenme ve Diyet Uzmanı Taylan Kümeli'ninse bu konuda kolayca uygulanabilecek önerileri var.


En önemlilerden biri, hep söylenilen güne mutlaka kahvaltı ile başlanılması gerektiği. Kümeli, diğer önemli noktaları şu şekilde açıklıyor:

1-Sofranızda besin ve renk çeşitliliği oluşturun.

2-Üç ana ve dört ara öğünü mutlaka tüketmeye çalışın.

3-Egzersiz yapmayı vakit kaybı olarak değil, sağlıklı yaşamanın yolu olarak görmeye çalışın.

4-Diyetinizde bütün besin gruplarını bulundurun. Yanınızda taşıyabileceğiniz öğünler hazırlayın.


Kümeli ayrıca sürekli olarak hissedilen yorgunluk durumuna dikkat edilmesi gerektiğini söylüyor:

“Yeterince dinlenmemek, fazla çalışmak, yeterli uyku uyumamak, uyku apnesi, yetersiz beslenme, kansızlık, depresyon, hipotiroidizm, aşırı kafein yüklemesi... Bunların da ötesinde uzun süre devam eden ve nedeni açıklanamayan yorgunluk önemli hastalıkların habercisi olabilir.”

Ve asıl merak ettiğimiz konu olan ‘Şok Diyetler' içinse şöyle bir açıklama yapıyor:
Önemli olan, tartıda kaç kilo olunduğu mudur, yoksa olunması gereken ağırlıkta, sağlıklı yağ yüzdesine sahip bir vücuda sahip olmak mıdır? Şok diyetler, son derece düşük kalorilidirler ve vücudumuzun ihtiyaçlarını karşılamaktan çok uzaktırlar. En önemlisi, bu tür diyetlerle yağlar kaybedilmez, su ve kas kayıpları gözlenir. Vücut ihtiyacı olan enerjiyi bu tür diyetlerle karşılayamaz ve enerjiyi sağlamak için kas proteinlerini ve karaciğerde bulunan bir tür şekeri (glikojen) kullanmaya başlar. Gün boyunca aç kalan bir insanda kan şekeri düşer, halsizlik, güçsüzlük, yorgunluk ve baygınlık gözlenir, iş verimi, anlama ve öğrenme kabiliyetinde düşme gözlenir, baş ağrıları oluşur. Bütün bu olumsuzlara rağmen, sonuçta kaybedilen yağ değil, su ve kas olur. Bir gram kas kaybedildiğinde, yaklaşık 2,7 gram da su kaybedilir. Dolayısıyla tartıda görülen kayıplar aldatıcıdır. Doğru kilo kaybı vücut yağ dokusundaki azalma ile olur.”